The Pool wint eerste ronde SAN New Kids on the Block

10-02-2020 (22:00) - Bureaus

Na één week stemmen is The Pool de eerste winnaar geworden in de race voor een positie op de Longlist SAN New Kids on the Block 2019. Als winnaar van deze poll is het bureau verzekerd van een plaats op de Longlist van dit jaar. Ook The Family en Qontent Matters  weten zich verzekerd van een plek op de Longlist.


Hibou en Airborne haalden net niet genoeg stemmen binnen om nu al verzekerd te zijn van een plek op de Longlist, maar zij zijn nog wel in de race. Afhankelijk van de resultaten in de tweede en derde poll, zullen zij al of niet een plaats op de lijst veroveren. Later vandaag gaat de tweede poll live en kun je tot en met 17 februari stemmen op je favoriete bureau in de tweede reeks. Later deze week volgt ook het eerste whtasapp interview met The Pool als de winnaar van de eerste poll.


criteria Considerationlist

De bureaus van de Considerationlist SAN New Kids on the Block 2019 die in 3 polls strijden om een plek op deLonglist, voldoen aan de volgende criteria:

maximaal 3 jaar oud (volgens inschrijving KvK);
'here to stay' in de zin van innovatief/vernieuwend;
werk dat ertoe doet en klanten die ertoe doen.


3 enquetes

Gedurende drie weken vinden de enquetes in drie clusters plaats op fonkonline. Bureaus worden niet in alfabetische volgorde, maar ad random in één van de drie clusters opgenomen. De 15 bureaus die de meeste stemmen hebben weten te vergaren, verdienen een plek op de Longlist voor een SAN Accent. De tweede enquete die later vandaag live gaat, loopt van 11 februari tot en met 17 februari; de derde enquete loopt van 18 februari tot en met 24  februari.


Whatsapp interviews

Vanaf 13 februari verschijnen wekelijks Whatsapp interviews met bureaudirecteuren van de bureaus die de meeste stemmen in de drie stemrondes hebben vergaard. In FONK magazine krijgen de 15 bureaus die doorgaan naar de Longlist een groot overzichtsverhaal. De SAN-jury zal dit meenemen in de besluitvorming in aanloop naar de Shortlist.
 


Media

Marketing

Economisch