Toolstation kiest GUC Agency voor merkstrategie

01-02-2021 (16:33) - Bureaus

Om de ambitieuze plannen voor de komende jaren te kunnen realiseren, heeft Toolstation aan GUC Agency gevraagd om de merkstrategie van de snelgroeiende leverancier van gereedschappen, accessoires en bouwproducten voor de vakman en de serieuze doe-het-zelver verder aan te scherpen.
 
Vanuit het Brand Anatomy-model van GUC Agency is, in nauwe samenwerking met Toolstation, in meerdere sessies, zowel offline- als digitaal, de hele merkstrategie van Toolstation neergezet. Van purpose, visie en missie tot en met de kernwaarden, brand voice en straks ook de nieuwe merkcampagne.
 
Saskia Oosterhuis, Marketing Director: “De afgelopen jaren is Toolstation hard gegroeid. De communicatie is echter nog niet meegegroeid. Dit willen we nu veranderen. COVID-19 zorgde voor een toename in het aantal doe-het-zelvers in de markt (+20% in 2020). Veel nieuwe klanten hebben Toolstation inmiddels weten te vinden. Dit momentum willen we graag vasthouden en de serieuze doe-het-zelvers willen we graag voor de langere termijn aan ons binden. We zijn te bescheiden over onze innovatieve service, terwijl wat we doen uniek is de markt. Dit willen we meer en krachtiger gaan uitdragen op basis van een sterke merkstrategie."
 
Toolstation is een van oorsprong Britse omnichannel retail-organisatie op het gebied van gereedschap en bouwproducten met inmiddels meer dan 60 vestigingen in Nederland. Het is het plan om dit netwerk het komend jaar verder uit te breiden. 

Media

Marketing

Economisch