Total Identity en KoeweidenPostma verder als Total Design

15-05-2018 (22:41) - Bureaus

Vanaf 15 mei 2018 gaan Total Identity, Total Active Media en Koeweiden Postma samen verder als Total Design. Total Design biedt integrale design-oplossingen voor het bedrijfsleven, overheid en nonprofit-organisaties.

 

 

CEO Harry Smeets wil een nieuwe dimensie aan het bureau toevoegen waarbij de betekenis van design als bedrijfseconomische waarde wordt herkend. Ondernemer en bedrijfseconoom Smeets startte in februari van dit jaar als nieuwe CEO en heeft hiervoor verschillende bedrijven geleid, waaronder de NEROC Groep en Axa Stenman. Vooral bij het laatste bedrijf is design strategisch ingezet om waarde te creëren. Smeets: “Dat was voor mij een eye opener. Onze nieuwe pay off is niet voor niets: designing value for brands.”


Hugo van den Bos van het (voormalige) KoeweidenPostma: “Het onafhankelijke doen en denken dat Total Design kenmerkte, is juist nu weer ontzettend belangrijk. Het is een noodzakelijke cultuur om te komen tot integrale en verrassende oplossingen.”


Total Design werd in 1963 opgericht door een aantal van de meest onafhankelijke en vooruitstrevende denkers en designers van hun tijd. Het bureau stond aan de basis van Dutch Design met ontwerpen als de bewegwijzering van Schiphol, de posters voor het Amsterdamse Stedelijk Museum, de cijferpostzegels van PTT Post, het telefoonboek en het logo en de huisstijl van Ahrend, Thalys en Randstad. 


De aandeelhouders van Total Design zijn Harry Smeets, Hugo van den Bos (KoeweidenPostma) en Martijn Arts (Total Active Media).

 

 

 

 


Media

Marketing

Economisch