Universiteit Utrecht kiest Matters Most voor herpositionering

08-10-2020 (09:23) - Bureaus

Universiteit Utrecht heeft branding bureau Matters Most uitgekozen om te helpen met het aanscherpen van haar merkpositionering.
 
De universiteit heeft dit jaar samen met Matters Most gewerkt aan een scherpere merkidentiteit en een heldere positionering. Het resultaat: een sterker merkconcept en nieuwe pay-off. Deze vormen het startpunt voor alle toekomstige branding- en marketinguitingen. Begin 2019 startte Universiteit Utrecht zelf het strategische proces in samenwerking met het College van Bestuur en alle faculteiten. Aanleiding hiervoor was onder andere een merkreputatie-onderzoek in maart 2019 dat uitwees dat zowel intern als extern behoefte was aan meer sturing.
 
De nieuwe positionering en alle bijbehorende merk- en marketinguitingen zullen in het lustrumjaar 2021 worden uitgerold. Op 26 maart 2021 viert Universiteit Utrecht haar 385e verjaardag: een mooi moment om de nieuwe pay-off te introduceren.
 

Media

Marketing

Economisch