Valtech Nederland viert 1-jarig bestaan

03-07-2017 (11:45) - Bureaus

Valtech Nederland bestaat 1 jaar. Met ruim 250 medewerkers is Valtech één van de grootste digitale bureaus in Nederland. Sinds juli vorig jaar maakt het bureau (voorheen eFocus) onderdeel uit van Valtech.


plannen realiseren

Het digital agency werkt voor merken als L’Oréal, Audi, Lufthansa, Heineken en Philips. Sinds de oprichting in 1993 groeide Valtech uit tot een onderneming met meer dan 2.200 medewerkers wereldwijd. Met een lange serie recente overnames, zoals onlangs nog Nonlinear Creations, wil Valtech komende jaren ambitieuze groeiplannen realiseren.

Amsterdam bij grootste hubs
Met de overname door Valtech waarborgde het Nederlandse bureau de schaalgrootte die noodzakelijk is binnen het groter en complexer wordende digitaal landschap. Steeds meer internationale bedrijven bundelen hun digitale investeringen over de verschillende landen heen. Nederland, en dan vooral Amsterdam, is één van de grote hubs in Europa, waar zowel talenten als merken samenkomen. Veel nieuwe opdrachten van Valtech komen van internationale bedrijven die hun digitale operatie vanuit Amsterdam organiseren. Voor een global agency als Valtech biedt dit grote kansen.

mooie mix

Arnoud Martens
, Algemeen directeur bij Valtech Nederland, over het jaar na de overname: 'De voornaamste reden voor de aansluiting bij Valtech is volledig uitgekomen. We bedienen meer internationale klanten en creëren meer kansen voor onze medewerkers. We zijn substantieel gegroeid, en veel medewerkers krijgen de kans om in het buitenland aan projecten te werken. Binnen Valtech zien we een mooie mix van lokaal ondernemen, globaal verbinden en kennis uitwisselen. We zijn onderdeel van een wereldwijde organisatie en we hebben in Nederland de vrijheid onze organisatie geheel naar eigen inzicht te organiseren. Tegelijk merken we dat we wel internationaler zijn geworden. Engels is nu onze standaard voertaal, en naast de al aanwezige nationaliteiten hebben we het afgelopen jaar ook specialisten aangenomen uit onder meer Griekenland, Kenia, Rusland, Finland en Zuid-Afrika.


Media

Marketing

Economisch