VEA & RA*W University onderzoeken het hoe en waarom van reclame tijdens 24Academy

25-09-2018 (09:50) - Bureaus

24Academy komt dit jaar weer terug op dinsdagochtend 13 november tijdens het 24Festival. RA*W University en VEA bundelen wederom hun krachten om ruim 300 studenten warm te maken voor het reclamevak. Nieuw dit jaar is de integratie van netwerkmomenten voor stages of startersbanen. Een selecte groep studenten kan zelfs deelnemen aan de eerste VEA Future Bosses Lunch - Student Edition.

 
 
24Academy is een congres voor alle studenten met ambitie in marketing, communicatie of reclame. In 12 inspirerende sessies leren zij over de verschillende facetten van reclame en het werken aan bureauzijde. Een veelzijdig programma met sessies van onder anderen Philip Sijthoff van Facebook, Sophie Worth van Wieden+Kennedy en Mark Woerde van Havas Lemz, die dieper ingaan op de ‘purpose’-trend.
 

purpose

"Purpose krijgt een steeds prominentere rol binnen de reclame, van duurzame producten tot veelbelovende merkmissies. De verschillende perspectieven en ervaringen die samenkomen tijdens 24Academy zijn heel waardevol voor studenten om deel te kunnen nemen aan de conversatie", Jasmijn van Roon, RA*W University.
 

Uitbreiding programma

Aan het programma zijn dit jaar voor het eerst speciale netwerkmomenten tussen bureaus en studenten toegevoegd.
“Ieder jaar zijn er zo veel getalenteerde studenten aanwezig bij 24Academy dat dit een mooie kans is om hen direct met bureaus in contact te brengen. Het is een win-win situatie: studenten kunnen netwerken voor stages of startersbanen en bureaus zetten zichzelf al vroeg op de kaart bij jonge talenten.” Juliette Hammana, VEA.
 

plaats voor dertig studenten

Aansluitend op de sessies vindt daarom de eerste VEA Future Bosses Lunch voor studenten plaats. Het concept biedt dit keer plaats aan dertig laatstejaars studenten. Zij krijgen de kans om aan tafel te schuiven bij bureaudirecteuren als Rik Ledder van TBWA\NEBOKO en Sander Volten van 180Kingsday. Wegens het beperkt aantal plaatsen vindt er vooraf een selectie plaats. De integratie van deze lunch tijdens 24Academy wordt mede mogelijk gemaakt door Post&Kornet.
 

De studenten die niet deelnemen aan de Future Bosses Lunch krijgen ook de kans om kennis te maken met bureauprofessionals. Alle deelnemers krijgen bij binnenkomst een badge die onder andere aangeeft of ze op zoek zijn naar een stage of een baan. Na de sessies zijn er herkenbare vertegenwoordigers van verschillende bureaus aanwezig om mee te netwerken.
 

Details event

24Academy 2018 vindt plaats van op dinsdag 13 november van 09:00u tot 13:30u in Het Concertgebouw te Amsterdam. Meer informatie, tickets en aanmelden.
 

24Academy vormt samen met de Effie Awards en Het Grote Marketing Congres het 24Festival.

Media

Marketing

Economisch