Vertigo 6 bedenkt creatief concept voor lancering van Sixt in New York

16-08-2018 (09:23) - Bureaus

Sixt Rent-a-Car opende afgelopen week haar eerste vestiging in New York City. Om deze feestelijke opening niet onopgemerkt voorbij te laten gaan bedacht het marketing- en PR-bureau Vertigo 6 uit Arnhem een guerrillastunt. Sixt toverde de beroemde Sixth Avenue in New York om tot Sixt Avenue. 


Marketing Director van Vertigo 6, Mike Hendrixen: “Sixt USA daagde ons uit om een concept te ontwikkelen om hen op de ludieke Sixt-wijze te introduceren in New York. Dit resulteerde in de succesvolle guerrillastunt op Sixth Avenue.” In samenwerking met Massive Media werd de befaamde Sixth Avenue voor een dag omgedoopt tot Sixt Avenue. Straatnaamborden kleurden voor een dag oranje en trok er een opvallende parade van luxe Sixt-Cadillacs door iconische straat. Bovendien verraste Sixt nietsvermoedende voorbijgangers met goodies en kortingen.


Van Arnhem naar New York

Vertigo 6 bedacht dit concept om Sixt op de kaart te zetten in New York. “Het is echt onwerkelijk dat het creatieve concept dat wij in Arnhem hebben ontwikkeld daadwerkelijk is uitgevoerd in New York” zegt Mike Hendrixen. Maarten Ordelman, Head of Marketing bij Sixt USA, is blij met het resultaat: “We wisten dat Vertigo 6 het juiste bureau was om deze klus te klaren. We werken nu al 5 jaar met hen en ze weten ons elke keer weer te verrassen met hun creatieve ideeën.” Naast de succesvolle guerrillastunt realiseerde Vertigo 6 in samenwerking met Swigle interactive ook de nieuwe perswebsite voor Sixt USA.

 

 

Media

Marketing

Economisch