VICE Media Group breidt creatief aanbod uit met acquisitie van consultancy, PLTFRMR

31-03-2021 (15:56) - Bureaus

VICE Media Group (VMG) maakt de acquisitie van creatief consultancy bureau PLTFRMR bekend. Met deze acquisitie fuseert PLTFRMR met VIRTUE, het creatieve bureau van VMG, waarmee ‘s werelds grootste onafhankelijke media groep een nieuw bureaumodel krijgt.
 
 
De oprichters van PLTFRMR, Chris Garbutt en Colin Mitchell, zullen binnen VMG managementfuncties op executive niveau vervullen. Garbutt wordt Co-President, VIRTUE en Chief Creative Officer VICE Media Group; Mitchell zal de rol van Co-President VIRTUE en Chief Innovation Officer, VICE Media Group vervullen. VIRTUE maakt een exponentiële groei door in Europa, Azië en het Midden-Oosten, Rob Newlan zal daarom de rol van vervullen van Global Chief Operation Officer en Head of Europe & AMEA, VIRTUE.
 
In hun nieuwe functies zullen Garbutt en Mitchell samenwerken met Nadja Bellan-White, Global Chief Marketing Officer, VICE Media Group; Rob Newlan, COO en Head of Europa en AMEA, VIRTUE; Krystle Watler, Managing Director, VIRTUE America en het volledige internationale VIRTUE management team.
 
Nadja Bellan-White, Global CMO, VMG: “Onze relatie met PLTFRMR, Chris en Colin is de afgelopen maanden enorm gegroeid. In de eerste instantie hebben wij hen aangenomen als consultants voor onze nieuwe merkstrategie en al snel merkten wij dat zij ontzettend goed bij ons pasten. Hun waardepropositie, ervaring, achtergrond in creativiteit en innovatie en hun ‘Talent Cloud’ model hebben een ontzettende invloed gehad op onze internationale gemeenschap van makers, creatieven en samenwerkingspartners binnen ons platform."
 
Bellan-White voegde zich in oktober 2020 bij VMG en heeft sindsdien gewerkt aan de internationale positionering van zowel VICE Media Group als leidende culturele mediamerk als de verschillende bedrijfstakken binnen de organisatie.
 
Nadja Bellan-White: “VICE Media Group is veel meer dan een mediabedrijf. Met onze diverse bedrijfstakken, vaardigheden, talent en internationale bereik is VMG een navigator op het gebied van cultuur en een community brand. Onderdeel van onze differentiatie in de markt is de mogelijkheid om in een wereldwijd netwerk invloed uit te kunnen oefenen op cultuur; met PLTFRM wordt dit creatieve netwerk nog verder uitgebreid.”
 
Voordat hij PLTFRMR mede-oprichtte was Garbutt Global Chief Creative Officer bij TBWA\\Worldwide. Hier was hij verantwoordelijk voor de drastische verbetering van de creatieve prestaties en effectiviteit van vele internationale merken, waaronder McDonald’s, Nissan, Adidas en Airbnb. Daarvoor was hij CCO van Ogilvy New York en Ogilvy Paris. Onder leiding van Chris werd de groei van TBWA, hun creatieve product en invloed erkend door de Fast Company “World’s Most Innovative Companies” lijst (2019 en 2020); een #5 plaatsing op de 2019 AdAge A-List en een #4 plaatsing op de 2020 AdAge A-List (het hoogst geplaatste netwerk bureau) en daarnaast de winst van Adweek ‘Global Agency Network of the Year’.
 
Mitchell werkte hiervoor als SVP, Global Marketing, McDonald’s waar hij alle marketingactiviteiten overzag en direct rapporteerde aan de CEO. Tevens leidde hij de CMO gemeenschap in de 110 markten waar McDonald’s opereert. Hij was onderdeel van een historische herstructurering waarbij de merkwaarde met 4% steeg naar 45 miljard (bron: Interbrand) en onderdeel van het managementteam dat bijdroeg aan een groei naar 100 miljard in omzet voor de organisatie. Daarvoor was hij als Head of Global Planning in dienst bij Ogilvy waar hij tevens onderdeel was van de Operating Board toen het bureau door Cannes Lions werd bekroond als “Network of the Year” en door de Effies als “Most Effective Network” voor meerdere aansluitende jaren.

 

Media

Marketing

Economisch