Weber Shandwick introduceert The X Practice

16-08-2018 (14:05) - Bureaus

Weber Shandwick, bureau op het gebied van PR, communicatie en marketing, kondigt de oprichting van The X Practice aan. Hierin worden de wereldwijde innovatiecapaciteit en het technologisch potentieel van het bedrijf ondergebracht in een geïntegreerd servicemodel waarin de klant centraal staat.


The X Practice moet als centraal knooppunt van gespecialiseerde expertises allerlei soorten klanten ondersteunen – uit verschillende sectoren en uit landen wereldwijd - om tot oplossingsgerichte ideeën te komen voor hun nieuwe uitdagingen.

'De uitdagingen waarmee onze klanten te maken hebben, worden steeds complexer en zijn steeds afhankelijker van onze gespecialiseerde, vaak technische expertise om nieuwe problemen het hoofd te bieden,'' zegt Gail Heimann, President van Weber Shandwick. ''Door onze technische vaardigheden onder te brengen in The X Practice kunnen onze klanten uit verschillende sectoren onze kennis en vaardigheden op het gebied van technologie, data en innovatie optimaal benutten om samen tot het soort oplossingen te komen dat vandaag de dag nodig is.''


"Full service"

Specialisten van The X Practice opereren in de technologiesector, datawetenschappen en onderzoek, digitale strategie en op het gebied van media. The X Practice zal ook meerwaarde genereren uit de vaste kern van gespecialiseerde bedrijven die Weber Shandwick in de afgelopen jaren aan het internationale concern heeft toegevoegd - zoals mobiel platformontwikkelaar Flipside, digital creative bureau Cappuccino, social creative bureau ThatLot, data intelligence bedrijf Bomoda en digital & performance marketing bureau Resolute Digital.


Chris Perry in charge

Chris Perry, Global Chief Digital Officer van Weber Shandwick, zal wereldwijd leiding geven aan The X Practice in samenwerking met een nieuw samengesteld managementteam


Media

Marketing

Economisch