WPP's Martin Sorrell treedt per direct af

14-04-2018 (23:35) - Bureaus

Sir Martin Sorrell is per direct afgetreden als Chief Executive Officer van WPP. Chairman Roberto Quarta neemt interim de positie van Sorrell over tot er een nieuwe CEO is gevonden die de bureaugroep zal gaan leiden. 


Mark Read, Chief Executive Officer of Wunderman en WPP Digital, en Andrew Scott, WPP Corporate Development Director en Chief Operating Officer, Europe, zijn aangewezen als joint Chief Operating Officers.

 

niet gekort

Martin Sorrell zal de komende periode volledig meewerken om de overdracht zo soepel mogelijk te laten verlopen. Mede hierom zal zijn vertrek worden aangemerkt als "having retired". Met andere woorden: Sorrell wordt niet gekort op de uitkering van zijn aandelen, die conform de reguliere procedure binnen het bedrijf, en afhankelijk van het resultaat van de groep, over een periode van 5 jaar zullen worden uitgekeerd. Afgezien van zijn gedwongen vertrek behoudt Sorrell hiermee alle benefits die hij bij een normaal vertrek ook zou hebben gehad.
 

driving force

Roberto Quarta in een reactie:  “Sir Martin has been the driving force behind the expansion of WPP to create the global leader in marketing services. During this time, the Company has been successful because it has valued and nurtured outstanding talent at every level – within and well beyond our leadership teams. On behalf of the Board I would like to recognise these achievements and thank Sir Martin for his commitment to the business over more than three decades.”
 

'sad to leave'

Sir Martin Sorrell: “Obviously I am sad to leave WPP after 33 years. It has been a passion, focus and source of energy for so long. However, I believe it is in the best interests of the business if I step down now. I and want to thank them and their families for all they have done, and will do, for WPP.” leave the Company in very good hands, as the Board knows. Mark and Andrew and the management team at all levels have the knowledge and abilities to take WPP to even greater heights and capitalise on the geographic and functional opportunities. I will particularly miss the daily interactions with everyone across the world."

Media

Marketing

Economisch