YBBP start met platform voor influencers in topsport

10-10-2018 (12:50) - Bureaus

Het nieuwe micro- en middle-influencersplatform Sportinfluencers.com biedt adverteerders de gelegenheid de achterban van atleten te bereiken via hun social media kanalen. Het Amsterdamse sportmanagementbureau YBBP heeft voor het platform de handen ineengeslagen met Artbox en social media bureau BrandMe.


Het nieuwe platform is ontstaan vanuit het perspectief van de atleet, die gecompenseerd wordt voor het openstellen van zijn of haar  bereik. Het Amsterdamse sportmanagementbureau YBBP heeft voor het platform de handen ineengeslagen met Artbox en social media bureau BrandMe.


Ronald Buijs van YBBP: “Veel atleten zijn net te klein om zelfstandig voordeel te halen uit hun bereik. De collectiviteit en het gezamenlijke bereik van onze atleten geeft ons de gelegenheid een alternatief te bieden voor partijen die op zoek zijn naar een channel om hun commerciële boodschap gericht in de markt te zetten. In de kleine window die een atleet heeft om zijn of haar sportieve en commerciële successen te boeken, kunnen we zo een bescheiden bijdrage leveren."  


inzichten

Hans de Leeuw van BrandMe: “Sportinfluencers geeft inzicht in de reële waarde van het bereik van atleten en helpt merken in de communicatie met deze specifieke groep en hun fanbase. We combineren met Sportinfluencers harde data met topcreatie en de kennis van de sportmarkt.” 


Media

Marketing

Economisch