3-D Print technologie in nieuwe campagne Ørgreen en Yuniku

3-D Print technologie in nieuwe campagne Ørgreen en Yuniku

15-03-2018 (10:29) - Campagnes

Energize ontwikkelde voor brillenmaker Øgreen en opticiens Yuniku een campagne die de laatste technologische ontwikkelingen rond 3-D laat zien. 'Designed Around You' maakt duidelijk dat iedereen uniek is met een eigen design.


Yuniku maakt het met 3D-printtechnologie mogelijk om monturen te maken die aansluiten op de vorm van het gezicht van de consument. Ze hebben samen met het Deense merk Ørgreen in dat kader een nieuwe collectie gelanceerd. Energize ontwikkelde voor deze brand partnership de internationale campagne.

 

Personalisatie als trend

Roberto Pantaleoni, Head of EMEA Trade Marketing bij Hoya, moederbedrijf van Yuniku: "Personalisatie is de grootste trend voor brildragers. Normaal gesproken is het montuur het startpunt, wat de pasvorm en de nauwkeurigheid van het zicht kan beperken. In deze unieke samenwerking gaan we een stapje verder en wordt het mogelijk om elk montuur te designen naar het gezicht van iedere klant. Dat is tailor made op z’n best.”


''Voor de campagne was het belangrijk om de sterke kanten van beide merken naar voren te brengen: het technische aspect van Yuniku en het minimalistische design van Ørgreen. En dat natuurlijk op voor de consument begrijpelijke manier dat de consument het begrijpt. Want eerlijk is eerlijk: eye-centric-vision is een vrij complex verhaal." zegt Robin Pas, Creative Director bij Energize.

 

credits

Verantwoordelijk bij klant: Roberto Pantaleoni (Hoya), Giordano Capuano (Ørgreen)
Bureau: Energize
Fotografie: Alek Bruessing
Beeldbewerking: Rutger Luijs (Luminous)