a.s.r. introduceert ‘de tijd van doen’ in nieuwe campagne

11-03-2019 (09:29) - Campagnes

a.s.r. lanceert vandaag haar nieuwe campagne: ‘Dit is de tijd van doen.’ De campagne daagt uit om naast ergens iets van te ‘vinden’ ook iets te doen. In de campagne worden doorlopend maatschappelijke thema’s aangekaart, waar a.s.r. een oplossing voor biedt. Het is het vervolg op de bekende campagnereeks met rapper Sticks. Merkmanager Hella de Weger: ‘In deze campagne laat a.s.r. zien hoe zij maatschappelijk verantwoord ondernemen concreet invulling geeft. Daarom is de pay-off vanaf nu: ‘a.s.r. doet het’. 

 

In deze campagne werkt a.s.r. weer samen met rapper Sticks, maar hij heeft een andere rol dan in de vorige campagnes. Manager Merk & Positionering Hella de Weger: ‘Hiermee verandert ook de toon van de campagne. Waar ‘dat vind ik’ kritisch was, is de nieuwe campagne optimistisch en concreet. De nieuwe pay-off ‘a.s.r. doet het’ is no-nonsense en heeft onmiskenbaar het DNA van a.s.r.’
 

De campagne is net als de vorige campagnes op alle kanalen aanwezig. Naast radio- en televisiecommercials worden ook social media, print, outdoor en online ingezet. Nieuw is dat er deze keer voor is gekozen om het hele jaar aanwezig te zijn in de media. Bij de vorige campagnes koos a.s.r. voor de strategie om een aantal periodes per jaar prominent aanwezig te zijn.  
 

Hella de Weger: ‘We zagen bij de vorige campagnes dat we in de periode tussen de verschillende flights iets verloren aan merkbekendheid, Daarom kiezen we er nu voor om dat anders te doen. We passen ons budget niet aan, maar gaan er wel voor zorgen dat we het hele jaar meer zichtbaar zijn in de verschillende media.‘ 


credits

Bureau: The Merge
Regie en productie: The Merge en Czar
Media: Media Reverse
Verantwoordelijk bij a.s.r.: Hella de Weger, Nelleke Ungersma