Aandacht voor hartveiligheid met interactieve hardloopshirts

22-10-2019 (16:16) - Campagnes

Philips vraagt in een nieuwe campagne aandacht voor de hartveiligheid van Nederland. Tijdens de Marathon Eindhoven eerder deze maand droegen verschillende hardlopers een speciaal voor Philips ontworpen, interactief LED-hardloopshirt dat de afstand tot de dichtstbijzijnde AED zichtbaar maakt.

De actie vormde de aftrap van een landelijke merkcampagne vanuit Philips om hun maatschappelijke missie, namelijk het leven van mensen te verbeteren, aan een breed publiek te presenteren. De campagne is het product van een samenwerking tussen Philips en Ogilvy Social.Lab Amsterdam. 
 

6-minutenzones

Ruim 17.000 Nederlanders krijgen jaarlijks een hartaanval buiten het ziekenhuis en het is nog steeds een belangrijke doodsoorzaak. Overlevingskans is het grootst wanneer binnen zes minuten wordt gestart met reanimeren. Er wordt daarom ook wel gesproken over zogenaamde ‘6-minutenzones’: de zone waarin slachtoffers van een hartstilstand binnen de cruciale zes minuten kunnen worden gereanimeerd.
 
Philips en de Hartstichting werken sinds januari 2018 samen om het leven van hart- en vaatpatiënten en (hoog-)risicogroepen in Nederland te verbeteren. Voor een landelijk dekkend netwerk zijn op dit moment nog 5000 AED’s (Automatische Externe Defibrillators) nodig.