A$AP Rocky en Klarna helpen je van de lockdown look af

08-06-2021 (15:00) - Campagnes

Klarna heeft haar nieuwste internationale samenwerking aangekondigd. A$AP Rocky - muzikant, stijlicoon en ondernemer - gaat samen met Klarna mensen aanmoedigen om zich weer in stijl te kleden, nu de lockdowns wereldwijd versoepeld worden. Rocky, die eerder werd aangekondigd als Klarna’s nieuwste aandeelhouder en CEO voor één dag, is te zien in social content en een korte film van het merk. Hierin is een fragment te horen van de nieuwe track van A$AP Rocky die pas later deze zomer uitkomt.

Klarna heeft wereldwijd een consumentenonderzoek uitgevoerd gericht op het shopgedrag van consumenten ten tijde van de lockdown. Hieruit blijkt dat mensen anders zijn gaan shoppen: 65% geeft aan dat de pandemie hun shopgedrag heeft veranderd. Het updaten van hun garderobe had voor 61% van de Nederlanders in het afgelopen jaar dan ook geen prioriteit. Mensen wachten tot de pandemie voorbij is, voordat ze gaan investeren in een nieuwe kledingcollectie. Nu de versoepelingen zo snel gaan, zal de zogenaamde 'lockdown look', waaronder joggingbroeken en pyjamas, echter snel in de kast verdwijnen en komen items als jurkjes en overhemden weer tevoorschijn. Sterker nog, 65% van de ondervraagden in het onderzoek is van plan om de schade in te halen en nog meer dan voor de pandemie aandacht te besteden aan hun outfit.

De campagne is wereldwijd gelanceerd en loopt tot en met juli op TV, social media, online en DOOH platformen.