ABN AMRO zet Augmented Reality in voor werving IT-talent

24-05-2018 (12:15) - Campagnes

ABN AMRO zet Augmented Reality in voor de werving van nieuw IT-talent met de introductie van The Lockdown. In deze game wordt de speler uitgedaagd om een wereldwijde financiële catastrofe te voorkomen. De app is vandaag gelanceerd tijdens The Next Web Conference.


Maarten Bokhoven, Head of Employer Branding bij ABN AMRO: “De vraag naar digital talent is de afgelopen jaren enorm toegenomen. We hebben geïnvesteerd om als bank relevant te zijn voor deze doelgroep en hier is een onderscheidende aanpak voor nodig. Innovatie is heel belangrijk voor ons. IT-specialisten krijgen te maken met inhoudelijke uitdagingen en hebben een grote maatschappelijke impact. Dit zijn allemaal elementen die ook naar voren komen in The Lockdown.”

 

blackout

The Lockdown is in de stijl van de game gelanceerd tijdens TNW Conference. Tijdens een aankondiging van oprichter Boris Veldhuijzen van Zanten ging de conferentie op zwart en richtte een hacker zich via grote schermen tot het aanwezige publiek. Hierna konden bezoekers de game direct downloaden via een QR code op het scherm.

 

opvallen moet

ABN AMRO werkte voor strategie, concept en realisatie van de game en de campagne samen met creatief digitaal bureau CODE D’AZUR. Jeroen Thissen, Creative Director van het bureau licht toe: “Als IT’er werk je bij ABN AMRO aan uitdagende digitale innovaties. Maar omdat dit nog niet direct de perceptie is van de IT’er zelf, moesten we iets bedenken om op te vallen. We weten dat deze doelgroep zich graag laat uitdagen, en geïnteresseerd is in nieuwe technologische toepassingen. Dit hebben we gecombineerd. ABN AMRO gaf ons het vertrouwen om de escape room van de toekomst te bouwen.” 


De puzzelmechaniek in de game is ontworpen door Sherlocked, bekend van de populaire escape rooms in de Beurs van Berlage te Amsterdam. De campagne rond The Lockdown bestaat naast de app onder andere uit online video, rich media banners en een bioscooptrailer.


The Lockdown is vanaf vandaag te downloaden in de App Store en via de Google Play Store. 

 

credits

Klant: ABN AMRO
Verantwoordelijk: Erna Lammers, Maarten Bokhoven
Bureau: CODE D’AZUR
Videoproductie: Wenneker
Ontwerp puzzelmechaniek: Sherlocked
Audio Post Production: Macloud
3D production: Studio05 & Wenneker
Media: Mediacom & Storm Digital
PR: NewsLab