Advocatenkantoor Kennedy Van der Laan ln het nieuw

06-06-2018 (11:33) - Campagnes

Advocatenkantoor Kennedy Van der Laan lanceert op 6 juni een nieuwe campagne en huisstijl. In de campagne 'De Heldere Lijn - Omdat het de kunst is de essentie te vangen' worden de teamleden van Kennedy Van der Laan in één heldere lijn geportretteerd als metafoor voor de manier waarop het kantoor werkt: 'scherp, helder en de menselijke kant nooit uit het oog verliezend'. 

 
"Het gezicht van Kennedy Van der Laan is allereerst een menselijk gezicht", zegt Marketing & Business Development Director Farah Martinez. "We wilden de specialisten bij Kennedy Van der Laan in alle menselijkheid laten zien en zowel de breedte als de diepte van de deskundigheid van het kantoor benadrukken. In alle eenvoud - oftewel in alle helderheid." 
 
In de campagne staat 'helderheid' centraal. Kennedy Van der Laan is helder in de omgang met cliënten en de heldere, toepasbare oplossing is het doel. De founding partners waren 25 jaar geleden al vastbesloten niet ingewikkeld te doen. En dat klinkt nog steeds door in wat Kennedy Van der Laan vandaag de dag doet.
 

Portretten en kunst

De campagne laat portretten zien, omdat de mensen Kennedy Van der Laan maken en zij de hoogwaardige kennis in zich dragen. 'Kunst om de essentie te vangen' typeert de juridische diensten van het kantoor. De medewerkers kijken met een brede blik naar een vraagstuk, hebben diep-specialistische kennis en geven op een betrokken en pragmatische manier advies: kernachtig, persoonlijk en niets aan de verbeelding overlatend. Daarbij is er in deze campagne ook een logische link met kunst. Kennedy Van der Laan heeft een kunstcollectie van meer dan 200 werken en biedt regelmatig een podium aan beginnende en nog relatief onbekende kunstenaars, omdat het kantoor gelooft in de kracht van kunst en de rol die kunst speelt in de maatschappij.

Positionering

De nieuwe campagne staat voor meer dan alleen een marketing- en communicatieboodschap. Het reflecteert een aanscherping van de positionering die zal doorklinken in de manier waarop het kantoor zich de komende jaren verder zal ontwikkelen. De lancering van het motto ‘De Heldere Lijn’ start met een nieuwe website en huisstijl. Later in het jaar volgt een mediacampagne en een nieuwe arbeidsmarktcampagne gericht op het aantrekken van jong juridisch talent.
 

credits

Jurriaan van Hall - Kunstenaar
Sabine van der Velden – Merkstrateeg
Michel van Duyvenbode – Art Direction
Peter van der Wijck – Copy
Marcel Ossendrijver – Productie
In Case of Fire – Filmproductie