Amsterdam Museum start campagne voor Gouden Koets

02-08-2021 (15:26) - Campagnes

Het Amsterdam Museum voert campagne voor de tentoonstelling De Gouden Koets in samenwerking met verschillende bureaus en creatieven. Het delen van kennis en het opstarten van een nationaal gesprek over het controversiële rijtuig is het doel.
 
Het Amsterdam Museum trekt in de campagne alle twaalf provincies langs met een pop-up mobiele onderzoekinstallatie annex mini-expo. Dit concept is ontwikkeld in samenwerking met het social design bureau Afdeling Buitengewone Zaken.
 
Hoofd Communicatie & Marketing van het Amsterdam Museum Maurice Seleky legt uit: "De tentoonstelling De Gouden Koets heeft als doel mensen te laten nadenken over de (toekomst van) de Gouden Koets. Daarom past de keuze van het Amsterdam Museum voor een conversationele campagne, waarin het museum niet alleen zendt maar juist de interactie met het publiek opzoekt, goed bij de tentoonstelling. Met onze campagne nodigen we uit tot een gesprek."
 

Campagne-identiteit

Samen met het gerenommeerde designbureau Verve Agency, voorheen bekend als Vruchtvlees, ontwikkelde het Amsterdam Museum de campagne-identiteit en outdoorcampagne met als beelddrager een exploded view van de Gouden Koets.


Video’s

Regisseur Aram de Groot maakte in opdracht van het Amsterdam Museum de campagnetrailer voor de tentoonstelling De Gouden Koets. Hij maakte eerder ook de campagnetrailer voor de tentoonstelling Refresh Amsterdam voor het Amsterdam Museum.
 
Het Amsterdam Museum maakte met Mals Media een serie van dertig OneMinute video’s. In deze video’s delen betrokkenen bij de tentoonstelling – zoals fotograaf Erwin Olaf, kunstenaars AiRich en Brian Elstak, republikein Prof. Hans Ulrich Jessurun d’Oliveira, lid van de restauratiecommissie van de Gouden Koets Anne van Grevenstein en Pieter Verhoeve, voorzitter van Bond van Oranjeverenigingen, hun kijk op de koets.