Anderzorg maakt apparaat waarmee je tijdelijk gehoorschade ervaart

Anderzorg maakt apparaat waarmee je tijdelijk gehoorschade ervaart

17-10-2018 (14:34) - Campagnes

In de nieuwste campagne van Anderzorg’s Zorg voor #deleven - ontwikkeld door XXS Amsterdam - introduceert de zorgverzekeraar 'het gehoorschade apparaat'. Een toestel waarmee iedereen kan ervaren hoe het is om Tinnitus - beter bekend als ‘een piep’ - te hebben.


In een documentaire zien we het verhaal van Grietje, een jonge vrouw die leeft met gehoorschade. Met behulp van het gehoorschade apparaat laat zij anderen ervaren hoe het is om alledaagse dingen te doen met een piep in je oor.

 

voor het te laat is

Driekwart van de Nederlandse jongeren heeft last van gehoorschade. Gehoorschade is niet alleen een fysiek probleem met je oren, maar heeft ook heel veel invloed op je mentale gezondheid. Het steeds horen van een piep, geruis of overgevoeligheid van bepaalde geluiden zorgt voor stress en heeft een grote impact op het dagelijks leven. Zelfs in de mate dat het ze in de weg staat om #deleven te leiden (de dingen die er toe doen). 


Toch beschermt 70% van de Nederlandse jongeren zich niet tegen gehoorschade. Met het Amsterdam Dance Event voor de deur vond Anderzorg het een goed moment om dat probleem aan te kaarten. Binnen het kader van het Zorg voor #deleven platform, wilde Anderzorg bijdragen om gehoorschade te helpen voorkomen. Want als je eenmaal een piep hoort, is het te laat: tinnitus kan niet worden genezen.

 

ervaren

In een documentaire zien we Grietje, een jonge vrouw met gehoorschade, die de aandoening beschrijft “alsof er een filter van de wereld is” en vertelt hoe vervelend het is om ermee te leven. Met behulp van het gehoorschade apparaat laat ze anderen ervaren hoeveel invloed gehoorschade heeft op je dagelijkse leven: tijdens het uitgaan of wanneer ze aan het werk zijn. Om ze te confronteren met het niet dragen van een paar goede oordoppen. Drie jonge volwassenen merken dat het hebben van gehoorschade, ze in de weg staat om hun werk met evenveel drive en passie te kunnen doen als zonder.

 

credits

Opdrachtgever: Anderzorg
Verantwoordelijk bij de klant: Maurice van Dijk, Jeroen Hamstra, Cynthia de Rooij

Bureau: XXS Amsterdam
Creatie: Anne-Maro Huberts en Paul van Uden
Creative Directie: John de Vries en René Verbong
Strategie: Michael van den Brande
Account: Annika Timmer
Design: Robbert-Jan Hoesman
Producer: Josien de Heul

Filmproductiemaatschappij: Chapter
Regisseur: Reinjan Prakke
Editor: Reinjan Prakke
Grading: Kevin Kimman
Muziek & sounddesign: Soundright
 

Anderzorg - 24/7 leven met gehoorschade from XXS on Vimeo.