Anita Witzier start Margriet-campagne #IKGEEFOMJE

30-11-2017 (10:15) - Campagnes

Aandacht voor elkaar en erkenning is belangrijk om het samen leven in Nederland warmer en vriendelijker te maken. Aan de vooravond van de feestdagen lanceert Margriet de campagne #IKGEEFOMJE om deze boodschap uit te dragen. Het startsein wordt vandaag gegeven door Anita Witzier.

verharding

Margriet bemerkt een verharding van de maatschappij en wil een tegengeluid laten horen. Hoofdredacteur Leontine van den Bos: ‘Margriet is op een positieve manier maatschappelijk betrokken en geeft aandacht aan ontwikkelingen die ons allemaal aangaan. Het lijkt soms alsof zachte waarden als medemenselijkheid, vriendelijkheid en empathie achterhaald zijn. Met de actie #IKGEEFOMJE wil Margriet het belang van deze waarden juist benadrukken.’
 

in actie

Daarom vraagt Margriet aan Nederland om in actie te komen, op welke manier dan ook. Dit kan al door simpelweg een gesprek aan te knopen of door een maaltijd te delen. In Margriet 51 zit een stickervel waarmee lezeressen worden aangespoord in actie te komen. Dagelijks worden op Margriet.nl mooie cadeaus weggegeven en bezoekers van de site kunnen aangeven wie deze cadeaus in hun ogen verdient. In het hele land zijn posters te zien met daarop #IKGEEFOMJE en de oproep om mee te doen. De redactie komt zelf ook in actie en gaat aan de slag met suggesties die lezeressen hebben aangedragen.
 

startsein

Anita Witzier zal samen met Leontine van den Bos in het Rijksmuseum de eerste aanzet voor de actie geven. De komende weken zal #IKGEEFOMJE op verschillende kanalen onder de aandacht gebracht worden.
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.