Aquafresh en Nickelodeon laden characters om tandenpoetsen fun te maken

Aquafresh en Nickelodeon laden characters om tandenpoetsen fun te maken

14-09-2017 (15:45) - Campagnes

Tandenpoetsen is niet de meest favoriete bezigheid van kinderen. Aquafresh bedacht daarom de Aquafresh Nurdles, drie characters die kinderen op speelse wijze leren beter hun tanden te poetsen. Zo wil Aquafresh op een leuke en sympathieke manier laten zien dat gebitsverzorging belangrijk is.


Om de Nurdles bekendheid te geven, zocht Aquafresh de hulp van BrandDeli, om de expertise van het kidsmerk Nickelodeon te gebruiken in het laden van characters. Nickelodeon staat bekend om het succesvol laden van verschillende populaire characters, Spongebob en Dora zijn internationaal befaamde characters en niet meer weg te denken uit het dagelijks leven van kids.  


Om niet alleen de kids, maar ook de moeders te overtuigen, zochten BrandDeli en Aquafresh naar een sympathieke, educatieve campagne  waarbij nadruk ligt op de band die kan worden opgebouwd tussen moeder en kind. Daarnaast was het fun element van onmisbaar belang, om de boodschap zo passend te maken in het umfeld van Nickelodeon.


kennis maken met de Nurdles

De campagne start met “karakterbillboards” waarin de drie characters worden geïntroduceerd. Dit is de eerste kennismaking van kids met de Nurdles. Vervolgens worden kids op educatieve wijze meegenomen in de activiteit van het tandenpoetsen; de Nurdles delen poetsweetjes en betrekken de kids door actief vragen te stellen en even later het antwoord te bieden. Als laatste worden kids in een commercial opgeroepen om het Nurdles platform te bezoeken. Op dit online platform http://nurdles.nickelodeon.nl/ kunnen kids meer leren over de Nurdles, een quiz doen en prijzen winnen. Daarnaast kunnen ze de ‘Poetstijd’ app downloaden.


Poetstijd app

De Poetstijd app is erop gericht het tandenpoetsen voor moeder en kind leuker en gemakkelijker te maken. De Nurdles helpen de kids tijdens het tandenpoetsproces om dit tot een dagelijkse fun activiteit te maken. Ook kunnen ze punten verdienen en zo hun eigen Nurdle personaliseren.

De karakterbillboards, poetsweetjes en commercial over de Poetstijd app worden aangevuld met online zichtbaarheid op alle platformen van Nickelodeon. Op deze manier worden leren zowel ouders als kids de Nurdles en hun plezier in tanden poetsen steeds beter kennen. 


De campagne is tot eind november te zien bij Nickelodeon. 

 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.