ASICS lanceert wereldwijde campagne door Likefriends

20-07-2020 (11:41) - Campagnes

ASICS Sports Style lanceert het vervolg van hun ‘ENGINEERED FOR EVERYDAY’ campagne, ontwikkeld door Likefriends. De campagne, met in de hoofdrol vier sneakers die de GEL® technologie in hun DNA op een nieuwe en expressieve manier laten zien, wordt wereldwijd uitgerold.
 
ASICS GEL® technologie is het resultaat van de wetenschappelijke benadering van ASICS bij het ontwikkelen van hun producten. Oorspronkelijk ontwikkeld voor sport performance biedt ASICS GEL® comfort en demping om ook het in dagelijkse leven voluit te gaan.
 
In de campagne van vorig seizoen zagen we wetenschappers een serie tests uitvoeren in een laboratorium setting. In deze AW20 campagne ligt de focus op de rapportage en uitkomsten van de ‘test’. De aantekeningen, grafieken en berekeningen worden zichtbaar gemaakt als ‘overlay’ over het scenes uit het dagelijkse leven.

Stef de Jong, oprichter van Likefriends: “De samenwerking rond deze campagne is zo bijzonder omdat ASICS vanuit Tokyo veel vertrouwen en lef toont in het nemen van beslissingen en het geven van creatieve ruimte. We zijn enorm trots op het eindresultaat.”
 

Credits

Klant: ASICS Global
Billy Fischer, Carolina Amores, Ryo Matsumoto, Mizuki Miyai
Bureau: Likefriends Amsterdam
Strategie: Mitch Roedoe, Stef de Jong
Concept: Aurélien Liguori, Barbara Frankie Ryan
Art Direction & Design: Aemilius Teunissen, Mamoun Brahma, Barbara Frenkie Ryan, Aurélien Liguori
3D Design: Becantie Wijnbergh
Account: Dorien Hoorens, Steven Beukers
Production company: Cake Film & Photography
Producers: Steven Beukers, Nadja Vissers, Anne van Kuijk, Jolanda de Boer
Director: Kristian van Kuijk
Photography: Patrick Kenawy
Producer post-production: Levi Wilbrink

 

ASICS ENGINEERED FOR EVERYDAY - GEL-MIQRUM (full) from Likefriends on Vimeo.

 

 

 

ASICS ENGINEERED FOR EVERYDAY - ASICS GEL-QUANTUM 360-6 from Likefriends on Vimeo.