ASN Bank en Selmore roepen op tot langetermijnverandering

ASN Bank en Selmore roepen op tot langetermijnverandering

07-08-2020 (09:30) - Campagnes

In haar nieuwste campagne doet ASN Bank een oproep tot positieve verandering. Om ons niet blind te staren op kortetermijnwinst, maar oog te hebben voor de langere termijn. Door geld in te zetten op een duurzame economie. De bank pleit ervoor te werken aan opbouw in plaats van roofbouw. En met de economie ook de natuur te herstellen. Selmore creëerde hiervoor samen met Ambassadors een nieuw hoofdpersoon in het fabeldierenrijk: de Kortetermijn Tonijn.
 
De afgelopen periode maakte pijnlijk duidelijk hoe kwetsbaar onze samenleving is. Ons gedrag heeft grote impact op de omgeving. Ook de economische gevolgen van de crisis zullen veel mensen gaan treffen. Voor ASN Bank speelt duurzaamheid een centrale rol als het gaat om de vraag; hoe nu verder? Als we duurzame keuzes maken zal het langetermijneffect op zowel samenleving als economie positief zijn.
 

De Kortetermijn Tonijn

De Kortetermijn Tonijn is de nieuwste hoofdpersoon in het fabeldierenrijk van ASN Bank, gecreëerd door Selmore en Ambassadors. Hij houdt ons een spiegel voor. Met ons kortetermijndenken plegen we roofbouw op zijn leefomgeving, terwijl we die ook kunnen verbeteren. Want alleen van een rijke natuur kunnen we blijvend de vruchten plukken.
 
De Kortetermijn Tonijn is te zien in een nieuwe animatiefilm die is opgebouwd uit gerecycled materiaal waar een nieuw karakter aan toe is gevoegd. We zien het personage ook terug in social media en horen over de Kortetermijn Tonijn op (digitale) radio.
 

Missie ASN Bank

De campagne onderstreept de missie van ASN Bank om duurzame vooruitgang te stimuleren. Juist in deze tijd. Met het geld dat klanten de bank toevertrouwen, wordt geïnvesteerd in projecten en bedrijven die positieve invloed hebben op klimaat, biodiversiteit en mensenrechten. Zo maakt geld gelukkig.
 

Credits

Brand ASN Bank
Title ASN Bank – de Kortetermijn Tonijn
Air Date 07-08-20

Agency Selmore
Account Anja Froeling, Michelle de Vos
Strategy Anja Froeling, Jeroen Senden
Agency Executive Producer Hanneke Kampschreur, Yuka Kambayashi
Creatives Diederick Hillenius, Hannah Mulder

CLIENT
Pieter Smeets
Renée Ras

AMBASSADORS
Producer Sophie van Kooten
Creative Director Vincent Lammers
VFX Supervisor Sil Bulterman
3D Animation Willem-Jan van Rootselaar
Sound Designer Joep Meijburg

Narrator Michael Schaap
 

 

 

 

ASN_KorteTermijnTonijn_25s_2020_08_04 from Selmore Creative Agency on Vimeo.