ASN Bank 'Zondebok' gaat constructief voor duurzaamheid

18-05-2021 (11:12) - Campagnes

Als het gaat over het maken van duurzame keuzes, willen we elkaar nog wel eens de maat nemen over wat 'goed' en 'fout' is. Duurzame vooruitgang gaat over dat je doet wat je kunt. ASN Bank juicht daarom alle duurzame stapjes toe en wil dat het voor iedereen makkelijk wordt om duurzamere keuzes te maken.
 
We hebben last van vliegschaamte, vleesschaamte, bezorgschaamte. Allemaal uitvloeisels van een groter bewustzijn rondom klimaatverandering. Maar schaamte helpt ons niet om in beweging te komen en vaker duurzame keuzes te maken. Met haar nieuwste campagne wil ASN Bank de moraal rondom duurzaamheid afschudden en laten zien dat elke bijdrage aan een duurzame toekomst telt. Hiervoor ontwikkelde Selmore een nieuw fabeldier: de Zondebok.
 

Investeren in een rijke natuur

ASN Bank slaagt er de afgelopen jaren goed in om meer klanten aan zich te binden. Dat werd in 2020 bekroond met een Gouden Effie. Maar de belangrijkste bekroning bestaat uit het realiseren van meer duurzame impact. De snelgroeiende duurzame bank streeft ernaar om in 2030 klimaatpositief te zijn. Daarnaast werkt ASN Bank hard aan het realiseren van een netto positief effect op biodiversiteit. Door het ecologisch verlies van haar beleggingen en investeringen te verminderen en de ecologische winst te vergroten.
Om dit duurzamere toekomstperspectief waar te maken, wil ASN Bank laten zien dat alle beetjes helpen. Liever heel veel organisaties, bedrijven en mensen die een beetje bijdragen aan een rijke natuur, dan een klein clubje dat heel veel doet. Liever 95% flexitariërs, dan 5% vegetariërs, is het idee.
 
Nick Groeneveld van Ambassadors tekent voor de regie van de Zondebok: "Er is een sterk gevoel van vertrouwen en samenwerking met Selmore en ASN Bank. We willen graag elke nieuwe film naar een hoger niveau tillen. Voor de Zondebok combineren we meerdere miniatuursets en omgevingen, veel nieuwe personages en een publieksscène met een goede dosis humor."

Credits

Klant: ASN Bank
Titel: De Zondebok
Creatie: Diederick Hillenius & Hannah Mulder
RTV Producer: Jorieke de Jong
Account: Tom Stoffels
Strategie: Jeroen Senden
Design: Simone Wenth & Andrea Volkers
Klant verantwoordelijk: Renée Ras, Pieter Smeets, Henk de Ligt
Creative Production Studio: Ambassadors
Director: Nick Groeneveld
Creative Director: Justin Blyth
Producer: Jade Durbecker
Sound Producer: Zoë de Regt
Artist Manager: Marissa Zandvliet
Editor: Oscar Marmelstein
Colorist: Matt Hare
DOP: Floris van der Lee
Set Designer: Gatze Zonneveld
VFX Supervisor: Sil Bulterman
Lead VFX Artist: Stephen Pepper
VFX Artists: Melissa van het Spijker, Jeremy Verf, Peter van Rij
3D Supervisor: Ralph Meijer
3D Artists: Jeroen Hoolmans, Charlotte Vallet, Sjoerd de Greef, Jonathan Krijgsman, Jeroen Cloosterman, Ralph Meijer, Dimos Hadjisavvas
3D Animation: Nick Groeneveld, Lewis van der Werf
Lead Designer: Maureen van der Hout
Designer: Rachelle Slingerland
Layout & Storyboard: Rachelle Slingerland
Character Design: Maureen van de Hout, Rachelle Slingerland
Geluid: Ambassadors
Sound Designer: Joep Meijburg
Composer: Sebastiaan Roestenburg
Voice Over: Michael Schaap
Samenwerkende bureaus: Born05, Reprise, Vizeum