Basic-Fit rekent af met vooroordelen in nieuwe campagne

22-08-2019 (11:37) - Campagnes

Zijn een six pack, thigh gap én een strakke kont de norm? Volgens de najaarscampagne van Basic-Fit bepaal je dat helemaal zelf. Het snelst groeiende fitnessmerk van Europa stelde zichzelf en contentbureau Big Shots de uitdaging om een onderscheidende campagne te lanceren die de nieuwe merkbelofte ‘Go For It’ moet introduceren aan het grote publiek. 
 
Basic-Fit en Big Shots ontwikkelden op basis van de door merkbureau VBAT gecreëerde merkbelofte ‘Go For It’ de nieuwe campagne. Met als credo ‘Dat bepaal ik zelf wel’ baseert de campagne zich op een een aantal vooroordelen binnen sport en gezondheid, en willen ze door deze te ontkrachten fitness toegankelijk maken voor iedereen.
 
De media, samenleving, en ons drukke leven dwingen ons om te kiezen tussen dingen waar we van houden. We moeten sporten, gezond eten, een geweldig lichaam hebben en onszelf continu blijven ontwikkelen. Met deze campagne zegt Basic-Fit: genoeg! Basic-Fit wil iedereen aansporen om zelf te bepalen wat jouw definitie van fit is. Want het maakt niet uit hoe je fit wil worden, Basic-Fit levert de handvatten om het op je eigen manier te doen. 
 
Erica Van Vonderen – Hahn, International Marketing & E-Commerce Manager Basic-Fit: "Je fit voelen is niet gedefinieerd door maat of vorm, een strakke kont of het drinken van groene smoothies. Er bestaat geen absolute ‘fit norm’ of ‘fit kader’ waarin iemand wel of niet valt. Het gaat uiteindelijk om je fit en gelukkig voelen en wat dat betekent verschilt per persoon. Ons doel is om iedereen te inspireren fit te worden; op welke manier dan ook. Geen regels. Geen druk. Iedereen bepaalt het zelf!"
 
De campagne wordt gelanceerd in de vijf landen waar Basic-Fit actief is: Nederland, België, Frankrijk, Luxemburg en Spanje. Naast twee TV commercials zijn er een uitgebreide social media campagne, radiospots en online video ontwikkeld.