Basic-Fit vernieuwt communicatiestrategie en lanceert campagne “Make Fitness a Basic”

21-01-2022 (11:33) - Campagnes

Beweging is een essentieel onderdeel van ons leven om gezond te blijven. Dat weten we, maar dat betekent niet dat we altijd de motivatie vinden om te blijven gaan. Daar wil Basic-Fit verandering in brengen door samen met lead agency Dept hun communicatiestrategie te vernieuwen en een andere uitleg te geven aan het woord ‘basic’. De eerste campagne ‘Make Fitness a Basic’ van het nieuwe conceptuele brand platform is gelanceerd in vijf Europese landen.
 
Basic-Fit heeft de eerste stappen gezet in de evolutie van hun merk: met de langetermijnstrategie en het brand platform slaat de grootste sportketen van Europa een nieuwe weg in. De connotatie van het woord ‘basic’ wordt verschoven van value-for-money naar essentieel; fitness en beweging moeten volgens Basic-Fit als een ‘basic’ onderdeel van het leven gezien worden. De campagne maakt duidelijk dat je niet de beste of de sterkste hoeft te zijn, zolang je maar in deze basisbehoefte voorziet. ‘Make Fitness a Basic’ is momenteel overal te zien, van tv en radio tot online video, social media en zelfs langs de snelweg.
 
“Fitness een vast onderdeel laten zijn van je routine is voor de meeste mensen makkelijker gezegd dan gedaan”, zegt Fiona Mermans, International Brand Lead bij Basic-Fit. “Begrijpen wat mensen motiveert is de eerste stap om hen te helpen vaker of überhaupt te laten sporten. Een toegankelijke prijs, 24/7 openingstijden, en digitale klasjes en workouts voor thuis of buiten; daarmee verlagen wij zo veel mogelijk drempels die een dagelijkse routine in de weg staan. Ook hebben wij Dept uitgedaagd om de filmische kwaliteit te verhogen, om zo fitness als een 'basic of life' - naast toegankelijk - ook aantrekkelijk te maken."