Bekend Nederland zet zich in voor vermiste kinderen

13-01-2021 (09:00) - Campagnes

Vandaag, op de Internationale Dag van AMBER Alert, lanceert AMBER Alert een nieuwe aanmeldcampagne. Het landelijke vermiste kinderenalarm slaat de handen ineen met bekende Nederlandse ouders om middels de #IkZoekMee-campagne burgers en organisaties aan te sporen zich aan te melden voor de ontvangst van AMBER Alerts. Momenteel zoeken twaalf miljoen Nederlanders mee naar vermiste kinderen in levensgevaar.
 
Meerdere bekende Nederlandse moeders zoals Froukje de Both, Sofie van den Enk, Lucille Werner en Kim-Lian van der Meij zullen vanaf vandaag door heel het land te zien zijn. Zij lenen hun gezicht aan de campagne, die getoond wordt op o.a. reclameschermen, snelwegborden, pinautomaten en bushokjes. Op die manier hoopt AMBER Alert haar bereik nog verder te vergroten.
 
“Wanneer het leven van een vermist kind in gevaar is telt ieder paar ogen”, zegt Frank Hoen, mede-oprichter van AMBER Alert. “We zijn daarom erg blij dat bekend Nederland haar bereik wil inzetten om aandacht te besteden aan onze campagne. Ook bedankt aan onze partners die de campagne belangeloos via hun kanalen verspreiden. Samen zorgen we ervoor dat vermiste kinderen snel weer thuiskomen.”
 

AMBER Alert Nederland

Jaarlijks raken er in Nederland duizenden kinderen vermist. Wanneer het leven van een vermist kind op het spel staat, wordt het AMBER Alert-systeem ingezet. Hierdoor komt de vermissing razendsnel bij miljoenen mensen onder ogen. Alleen al in Nederland zoeken meer dan twaalf miljoen burgers en duizenden organisaties mee als een kind vermist is. Met succes. Van de meer dan duizend keer dat het AMBER Alert-systeem is ingezet, kende 94 procent een succesvolle afloop.