Björn Borg 'workoutsymfonie' maakt je sterker en slimmer
10-09-2019 (15:15) - Campagnes
Het sports fashion merk Björn Borg heeft voor haar AW19-campagne ‘de slimste workoutsymfonie van de wereld’ laten componeren. De campagne werd ontwikkeld door NORD DDB.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat zowel sporten als het luisteren naar klassieke muziek je slimmer maakt. Björn Borg vond dit zo interessant dat het besloot de twee te combineren voor de nieuwe campagne. De AW19-campagne werd ontwikkeld door NORD DDB.
Geef je IQ een boost
Samen met een trainingsexpert, een neuroloog en een componist presenteert het Zweedse merk 's werelds slimste workout song, getiteld "Symphonia Exercitii Et Intelligentiae". De symfonie is gecomponeerd met een BPM (beats per minute) van 123. Volgens de wetenschap het ideale tempo om niet alleen je trainingsresultaten te verbeteren, maar ook je IQ een boost te geven.
Rocky
De bijna 10 minuten durende symfonie werd gecomponeerd door de bekende Zweedse klassieke componist Jonas Valfridsson. ”Het was een ongewoon verzoek, maar vooral een uitdaging om gevraagd te worden om een symfonie voor een training te componeren. Met de muziek van Rocky I als mijn grootste inspiratiebron, voelt het alsof ik de soundtrack heb gecomponeerd voor mijn eigen superheldenfilm!’, vertelt de jonge, Zweedse componist Jonas Valfridsson.
De symfonie is vanaf nu te beluisteren op Spotify.