Blokker start landelijke campagne: patat of friet?

05-10-2021 (14:25) - Campagnes

Blokker zet de eigen heteluchtfriteuse vanaf dinsdag 5 oktober groots op de kaart. Met ruim 2.300 abri’s speelt het merk in op de verschillende benamingen voor de gefrituurde aardappel die Nederland kent: patat of friet? Blokker is gedurende tien weken lang op de winkelstraat zichtbaar met iconische Blokker producten.

Om het herfstseizoen in te luiden, stelt Blokker tien weken lang spraakmakende producten centraal, waaronder de Blokker heteluchtfriteuse. Tijdens de conceptfase van de campagne ontstond meteen een gesprek over de verschillende benamingen die regio-gebonden zijn: boven de rivieren zegt men ‘patat’, beneden de rivieren ‘friet’. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Jump! Retail en Havana Harbour.


Sampling campagne in Roermond en Amersfoort

Om de campagne extra kracht bij te zetten wordt in de steden Roermond en Amersfoort ook een sampling campagne gerealiseerd op 6 oktober. Promotieteams van activatiebureau Dutch Moving Media lopen in deze steden rond met grote mobiele abri’s. De teams stellen het winkelend publiek de vraag of zij ‘patat’ of ‘friet’ zeggen. Er worden flyers uitgedeeld waarmee je patat of friet kunt proeven in het Blokkerfiliaal in de buurt.


Vervolg abri campagne

Na de aftrap van de campagne, krijgen andere artikelen een podium op de abri’s, waaronder bekende Blokker koffiecups en de Blokker kerstdecoratie.