BlueMovement: Koop niks. Krijg alles

23-11-2020 (18:01) - Campagnes

BueMovement, de start up binnen Bosch die abonnementen aanbiedt voor het gebruik van huishoudelijke apparaten, koos afgelopen september voor het Bureau van Talpa Network als creatief partner en lanceert nu eerste thema-campagne ‘Koop niks. Krijg alles.’
 
De trend van bezit naar gebruik blijft doorgroeien, steeds meer Nederlanders leasen of huren producten in plaats van te kopen. Voor lage maandelijkse kosten krijg je kwaliteit, service en gemak. Ook BlueMovement, de abonnementsdienst voor het gebruik van huishoudelijke apparaten, speelt in op de alsmaar groeiende abonnementscultuur. En levert een bijdrage aan een duurzame wereld door refurbed apparatuur te bieden en door eigenaar te blijven van de apparatuur zorgdraagt voor een circulaire dienst door recycle, refurb en reuse.
 
Maar de mogelijkheid om witgoed te huren, staat nog bij te weinig mensen op het netvlies. Om hun marktpositie te verstevigen en een nieuwe doelgroep aan te boren is BlueMovement eerder dit jaar op zoek gegaan naar een creatieve partner om hierbij de komende jaren hierbij te helpen.
 
Na een kort pitchtraject won het Bureau van Talpa Network het BlueMovement account. De eerst thema-campagne uit de koker van het Bureau speelt in op het inzicht ‘waarom kopen als je iets alleen wilt gebruiken?’

BlueMovement’s Koop Niks. Krijg Alles.-campagne bestaat uit online video, radio en social inzet.

credits

Bureau: het Bureau van Talpa Network
Creatie: Rogier Tolen en Auke van Rossum
Graphics design: Denise Jongkind & Jan-Willem Vink
Creative Director: Wouter van der Pauw
Creative Producer: Jenny Bakker
Regie: Rogier Tolen
DoP: Jorrit Garretsen
1st AC: Rob v Dam
Licht: Johan Hoitink
Grip: Euro Grip Julien van Meeteren
Geluid: Martyn vd Sluis
Fotografie: Reinier Bergsma
Art dep: Tessa Beijer en Barabra v Nimmerseel
Styling: Amy vd Berg
Visagie: Emma Blok
Casting: Sjouer Casting
Locatie: Peter Hermans
Geluidsnabewerking: Jaap Wajer
Montage: Bandit
Voice over: Kim Berkhout
Productie ass: Rianne Broers, Daan Wassen, Alexander Barten
Klant: Claudia Leurink en Marjolein van Hek