bol.com en VICE+ lanceren Vrijetijdsschool

23-03-2021 (15:04) - Campagnes

bol.com en VICE+ lanceren het platform ‘Vrijetijdsschool’. Dit platform is onderdeel van een nieuwe campagne die in de hobby’s van bekende mensen duikt om Nederlanders en Belgen te inspireren een (nieuwe) hobby op te pakken.
 
De campagne positioneert bol.com als het startpunt voor iedere hobby en bestaat uit vier afleveringen die twee-wekelijks verschijnen op de speciaal ingerichte bol.com partnerpagina en het VICE Nederland YouTube kanaal.
 
Slow TV
In ‘De Vrijetijdsschool’ nemen bekende Nederlanders de kijker in gemiddeld 45 minuten mee in hun hobby. De video’s zijn gefilmd in zogeheten ‘slow tv’ stijl waarbij alledaagse handelingen van begin tot eind op een rustige manier worden vastgelegd. Door de serie in ’slow tv’ stijl te filmen wordt het gevoel van ontspanning en rust, zoals wordt ervaren bij het beoefenen van een hobby, nagebootst. Zo zie je hoe rapper Sjaak zijn paarden onderhoudt, geeft Miss Envy Peru een lesje drag make-up en bedazzling, leert illustrator en documentairemaakster Lize Korpershoek de kijker alles over illustreren en geeft bekende YouTuber Mertabi en korte cursus tuinieren. Daarnaast maakt de kijker iedere aflevering kans op een bol.com hobbypakket om de hobby uit de aflevering te kunnen beoefenen.

Bekijk hier de eerste aflevering van De Vrijetijdsschool waarin Sjaak laat zien hoe hij zijn paarden verzorgt en tijdens een rijles de rust opzoekt in de natuur.