Boomerang Agency en H&M lanceren campagne 'voor Amsterdam'

Boomerang Agency en H&M lanceren campagne 'voor Amsterdam'

27-10-2021 (11:44) - Campagnes

De H&M-winkels in Amsterdam zullen voortaan meer services bieden. Zo kan je kleding repareren, vermaken, verkopen en huren. Ook wordt het mogelijk om kleren te personaliseren met een print-on-demand service. Daarnaast biedt de modeketen ruimte in haar winkel aan lokale merken en zal het gaan beginnen met livestream shopping.
 
Het gedrag maar ook de behoefte van de consument verandert, en H&M verandert mee. “We zien onze klanten op een nieuwe manier shoppen. Mensen gaan bewuster om met hun kleren en zoeken nieuwe en andere manieren om mode aan te schaffen en te gebruiken. H&M heeft altijd het doel gehad om duurzamere fashion toegankelijk te maken voor iedereen. Met de services hopen we onze klanten op een nieuwe manier te inspireren andere keuzes te maken,” zegt Laura Muscas, Head of Marketing and Communications bij H&M.
 

H&M voor Amsterdam

Amsterdam is de eerste stad die de vernieuwde winkelformule invoert. “Het lokale aspect van deze campagne is uniek voor een wereldmerk als H&M. Juist dat Amsterdamse karakter maakt de campagne fris en opvallend. Het zijn Amsterdammers aan het woord” aldus Claire IJsbrandij en Jessie de Boe, creatief verantwoordelijk voor deze campagne.
 
“Er is een verschuiving in cultuur gaande. Wensen, maar ook waarden zijn veranderd. Met deze campagne willen wij laten zien dat H&M op lokaal niveau luistert naar haar omgeving en openstaat voor verandering”, aldus Diederik Luger, campagnestrateeg.
 

Stedelijke impact

8 weken lang zullen verschillende Amsterdammers extra opvallen in het straatbeeld. Zo zijn de tram, pont, winkels en bushokjes gevuld met beelden en citaten uit straatinterviews. Ook social speelt een grote rol. De Instagrampagina (https://www.instagram.com/hm_amsterdam/) biedt een podium aan iedereen met ideeën voor een betere winkelervaring.
 

Credits

H&M: Laura Muscas, Loraine Frimpong, Larissa Altenburg, Kimberley Gotje
Concept, Strategie en Productie: Boomerang Agency
Media: Mediacom