Boomerang Agency haalt groot bedrag op voor LGBTQ+ community

07-08-2018 (10:25) - Campagnes

De Hardcore Happy Fun-raiser die het Amsterdamse reclamebureau dit jaar voor het eerst organiseerde heeft in totaal 56.525 euro opgebracht. In overleg met stichting Pride Amsterdam en COC Nederland zal het bedrag verdeeld worden over verschillende organisaties en personen die zich inzetten voor de LGBTQ+ community.


De actie liep van 23 juli tot 3 augustus en in totaal hebben 36 bedrijven deelgenomen. In ruil voor een donatie aan de fundraiser maakte Boomerang Pride content voor merken zoals ABN Amro, Volkswagen, ELLE en Desperados. Een bijzondere bijdrage kwam van AFC Ajax. Zij lieten het nieuwe thuis-shirt signeren door alle spelers van de selectie zodat dit geveild kon worden. Dat shirt leverde 2100 Euro op.

 

checklist

Maartje Weijers, brand manager van het bureau en initiator van de actie: "We hebben twee weken lang keihard gewerkt en het resultaat is verbluffend. Het lijkt me super tof als volgend jaar nóg meer merken aansluiten zodat deze actie nog breder gedragen kan worden."


Afgelopen zaterdag nam het reclamebureau deel aan de Canal Parade om het opgehaalde bedrag wereldkundig te maken. Speciaal voor de deelnemende bedrijven maakte Boomerang een ‘Guide to a Hardcore Happy Workplace’; een simpele checklist met dingen die bedrijven kunnen doen om een inclusieve en open sfeer te creëeren binnen hun organisatie. De eerste bulletpoint op de checklist: ‘ga er niet vanuit dat iedereen heteroseksueel is.'