Branding A Better World creëert social impact met Recycle Sint

05-11-2018 (10:12) - Campagnes

Over een paar weken is het 'heerlijk avondje' gekomen. Voor veel Nederlanders levert dat stress op: cadeautjes zoeken en (te) veel geld uitgeven. Daarnaast komen ook nog de morele bezwaren. Is het nog wel van deze tijd allemaal nieuwe spullen te blijven kopen? Het is een doorn in het oog van Elif Algu, oprichter van reclamebureau Branding A Better World. Ze bedacht daarom zes jaar geleden Recycle Sint, een speelgoedruilmarkt.


Inmiddels heeft ze het concept geadopteerd met haar bureau en groot gemaakt: de komende weken organiseren meer dan vijftig lokale initiatiefnemers hun eigen Recycle Sint door heel Nederland.


beweging 

De Recycle Sint is een Brand Social Impact initiatief van het bureau. Branding A Better World gaat verder dan alleen een probleem in de maatschappij aankaarten en bewustwording creëren. Het bureau zet een beweging op gang die daadwerkelijke verandering brengt. Algu: ‘Wij willen impact maken en dat doen we door actie te ondernemen. Met Recycle Sint geven we het goede voorbeeld door zelf een speelgoedruilmarkt te organiseren en we faciliteren met een gratis Toolkit om anderen te helpen een eigen ruilmarkt op te zetten.’


gratis toolkit

De gratis Toolkit is inmiddels door meer dan vijftig lokale initiatiefnemers gedownload en gebruikt om een eigen speelgoedruilmarkt op te zetten. Elke dag komen er nog nieuwe aanmeldingen bij via www.recyclesint.org.