BrandMR: succesvolle merkintroductie in Nederland

BrandMR: succesvolle merkintroductie in Nederland

14-07-2021 (12:36) - Campagnes

BrandMR (spreek uit als Brandmeester) biedt online direct juridische hulp voor een vaste prijs. Zo weet je direct waar je aan toe bent, in vier heldere stappen. Je krijgt duidelijkheid over wat je kansen zijn en wat de kosten zijn. BrandMR is er voor mensen die recht willen regelen. Rechtshulp voor iedereen.
 

Strategie

De doelstelling van de campagne is het merk BrandMR te introduceren in Nederland bij het grote publiek. De touch-tell-sell strategie en merkdoelstellingen zijn over een meerjarig plan opgesteld. Waarbij de touch-fase het zwaartepunt had in 2020.
Belangrijke doelstelling voor juni 2022 is dat 4% spontane naamsbekendheid en 40% geholpen bekendheid gerealiseerd moet zijn.
 



Mediaplan

De mediastrategie is gebaseerd op de theorieën van Byron Sharp, Daniel Kahneman en Binet & Field en bestaat uit het realiseren van een hoog bereik in massamedia, gepercipieerde continue aanwezigheid en opvallen door creatie, om zo in de evoked set van de consument een plaats te veroveren. Dit realiseert STROOM door de mediacampagne op te bouwen uit een combinatie van TV en online in de vorm van online video en social media.
Om goed te weten wat er speelt en hoe het merk zich ontwikkelt, start STROOM in samenwerking met Candid Research & Insights, het onderzoeksbureau binnen CANDID, een always-on campagne-merkeffectmeting.


Resultaat

Tijdens de campagne ontwikkelt het merk BrandMR zich sneller dan vooraf verwacht, in termen van spontane én geholpen merkbekendheid. Zo zijn er door onder andere afnemende meeropbrengst-analyse en de analyses op media-inzet versus webtraffic, kansen om te optimaliseren in TV en OLV (Online Video). De gevoerde optimalisatie heeft geleid tot een efficiëntere inzet van budget en dit heeft geresulteerd in een grotere toename in merkbekendheid en webtraffic.
 
Doordat de media efficiënt werden ingezet gedurende het jaar, wist BrandMR te groeien naar 4% spontane en 14% geholpen naamsbekendheid eind 2020. Daarnaast groeide aan de businesskant bij BrandMR het aantal aanvragen van consumenten elke kwartaal met 30%.
 
Bekijk ook de andere cases van STROOM