Breinvriendelijk Werken met Zorg van de Zaak

03-10-2018 (12:42) - Campagnes

Om meer aandacht te vragen voor het brein op de werkvloer start Zorg van de Zaak deze week de landelijke campagne “Breinvriendelijk Werken.”De campagne, ontwikkeld door XXS Amsterdam, richt zich op hardwerkende Nederlanders.


Digitalisering, het altijd “aanstaan”, het voortdurend verleggen van de aandacht van de ene opdracht naar de andere en regelmatige afleiding zorgen voor een zware belasting en ontregeling van het brein. Daarmee neemt het aantal rustmomenten voor het brein af. Werknemers verliezen hun concentratie en gaan met een vol hoofd, futloos naar huis. 

 

focus

In de campagne wordt de kijker bewust gemaakt van onbewust breinonvriendelijke gedrag. Even een vraagje van een collega. Het lijkt zo gewoon, maar je brein denkt daar heel anders over. Word je onderbroken, dan duurt het tot wel 25 minuten om je focus te herwinnen. Of een presentatie. Deze lijken steeds vaker op een strijd om aandacht. Met als grootste verliezer: je zelfvertrouwen. En daarmee je effectiviteit. Het zijn twee voorbeelden die in de campagne met online video, social media en print door Zorg van de Zaak zichtbaar worden gemaakt. De campagne laat zien met animaties wat er daadwerkelijk in het brein gebeurt. 

 

credits

Opdrachtgever: Zorg van de Zaak
Verantwoordelijk bij klant: Marius Touwen, Ulrika Leons, Nathalie Ruisendaal, Anouk-Aimée Lilipaly
Bureau: XXS Amsterdam
Art: Paul van Uden
Copy: Anne-Maro Huberts
Creatieve Directie: John de Vries, René Verbong
Strategie: José Evers
Account: Francis Oud
Agency Producer: Josien de Heul
Design animatie: Eelko van der Made, Robert-Jan Hoesman
Film productiemaatschappij: DPPLR
Regisseur: Nils Vleugels
Fotografie: Jeroen Hofman
Grading: Ruben Labree
Animatie: Jos Wabeke
Sound Design: Soundsright - Joshua Petit & Mari Koning