Britse illustrator creëert psychedelische droomtocht voor VanMoof

01-03-2021 (10:25) - Campagnes

Oo 1 maart lanceert VanMoof een nieuwe verrassende campagne, die de kracht van fietsen laat zien. Nadat een eerdere controversiële tv-spot in Frankrijk werd verboden, neemt de Britse illustrator Jim Stoten de kijker mee op een psychedelische droomtocht. De spot volgt een kikker, die onderweg de sombere stad om hem heen ziet veranderen – files barsten uit in bloemen, en geïsoleerde automobilisten komen samen in een vrolijke fiets-community.  
 
De nieuwe campagne van VanMoof richt zich op de positieve veranderingen die de next billion on bikes teweeg zal brengen in steden wereldwijd. ‘In plaats van te focussen op de negatieve effecten van auto's en files, benadrukken we juist de positieve voordelen van fietsen’, zegt creative director Pascal Duval. In de één minuut durende animatie worden kijkers meegenomen op een surrealistische trip. De hoofdpersoon? Een kikker die op een VanMoof S3 door een overvolle stad rijdt.
 
De film maakt deel uit van de eerste VanMoof-campagne van 2021, die tot eind maart wereldwijd te zien is op YouTube, Facebook en Instagram.