Buiten ligt gewoon achter de voordeur

01-06-2018 (10:28) - Campagnes

Bever wil als grootste buitensportwinkel van Nederland de drempel om actief naar buiten te gaan verder verlagen. In de films die vanaf deze week zijn te zien op tv en online kanalen spelen medewerkers van Bever de hoofdrol. Zij laten Nederland zien dat buiten gewoon achter de voordeur ligt.


De campagne is geïnspireerd op onderzoeksresultaten van de Wageningen Universiteit, waaruit blijkt dat tweederde van de Nederlanders zichzelf ziet als ‘buitenmens’, terwijl ze in werkelijkheid 90% van hun tijd binnen zitten. De stap naar buiten blijkt voor veel mensen nog moeilijk, omdat ze hem groter voorstellen dan hij eigenlijk is. Toch is het belangrijk dat iedereen naar buiten gaat, voor zowel de fysieke als geestelijke gezondheid. Zonlicht, frisse lucht en beweging: een mens functioneert niet naar behoren zónder. Veel mensen weten dit wel, maar handelen er niet naar. Vandaar dat Bever, in een campagne ontwikkeld door KesselsKramer, iedereen dit voorjaar oproept om simpelweg de deur uit te stappen.


Pieter Saman
, CEO Bever: ‘Net als in onze vorige campagnes willen we ook nu mensen inspireren om naar buiten te gaan. Wandel gewoon eens rond in je buurt, pak de fiets naar je werk of naar het bos. Het hoeft echt niet lang te duren, maar het geeft meteen veel energie. En buiten is veel dichterbij dan we denken. Als je je deur uit stapt, dan ben je er al. Met die gedachte willen we zo veel mogelijk mensen van de bank af trekken.’

 

BEVER Buiten is nooit ver weg from KesselsKramer on Vimeo.