BZ en Douane lanceren campagne 'Wijs op reis'

23-01-2020 (09:35) - Campagnes

Je goed voorbereiden op een buitenlandse reis kan veel problemen voorkomen. En mocht het alsnog mis gaan, dan weet je in ieder geval wat je moet doen Dat is de boodschap van de nieuwe campagne van het ministerie van Buitenlandse Zaken en de Douane.
 
De twee hebben de krachten gebundeld om de boodschap aan de Nederlandse reiziger te versterken en de dienstverlening te verbeteren. Alle reisinformatie is voortaan op één website te vinden. Wijsopreis.nl.
De campagne is ontwikkeld door Open Now en is gericht op een doelgroep die zich over het algemeen minder goed voorbereid en zich meer aangesproken voelt door communicatie die gaat over de voordelen van een goede voorbereiding -een onbezorgde vakantie - dan over de mogelijke risico’s die zich kunnen voordoen tijdens een reis.
 
Via verschillende kanalen (TV, radio en online) worden positieve emoties die bij een reis horen, gekoppeld aan een goede voorbereiding zodat er een positieve associatie ontstaat. Een oplettende luisteraar hoort na 43 jaar ook weer eens de stem van Kees van Kooten in een commercial, die de Reizende Mens beschouwt en advies geeft.
 

Credits

Bureau: Open Now (DOT)
Gedragsstrategie: Open Now ism D&B
Regie: David de Winter
DOP: Gabor Deak
Productie: Menno Koop Productions
Edit: MRTN
Online & Geluid: Ambassadors
Verantwoordelijk bij Rijksoverheid: Mathilde Slump (Ministerie van Buitenlandse Zaken), Clarinda Moonen (Douane), Richard Visser (DPC)