Call your mom en win een KLM-ticket

Call your mom en win een KLM-ticket

03-05-2018 (17:26) - Campagnes

Veel kinderen wonen op grote afstand van hun moeder en hebben beperkt contact met haar. In de eerste weken van mei moedigt KLM zoons en dochters die in het buitenland wonen aan om hun moeders vaker te videobellen.
 
 
Hoe meer ze bellen, hoe groter de kans dat ze een vlucht winnen die ze weer bij elkaar brengt. Inhakend op Moederdag, brengt KLM ze nu niet alleen fysiek samen, maar het verbindt kinderen overal ter wereld met hun moeders via digitale communicatie.
 

Call your mom

Kinderen die contact maken met hun moeder via www.klm.com/callyourmom en daar de meeste tijd in steken worden beloond met een vliegticket dat ze naar haar toe brengt voor Moederdag: 13 mei. De site registreert niet alleen hoeveel minuten een zoon of dochter met zijn/haar moeder praat, maar gebruikt ook gezichts- en stemherkenning om zeker te weten dat de gesprekken echt zijn. Alleen echte wederzijdse aandacht wordt beloond met een ticket. 
 

Wonen in het buitenland, beperkt contact

Veel zoons en dochters wonen in het buitenland, ver weg van hun moeder. In Europese landen is het percentage van de bevolking dat in een ander land woont soms zelfs 22%. In de VS ziet 42% van de mensen hun moeder minder dan eens per maand. En 11% zelfs maar één keer per jaar. Als luchtvaartmaatschappij brengt KLM mensen bij elkaar, maar niet iedereen kan het zich natuurlijk veroorloven om hun moeder zo vaak te bezoeken als ze zouden willen. Contact zoeken via de telefoon of het internet is dan de op een na beste optie. Door een prijs te verbinden aan deze videogesprekken, wil KLM kinderen aanmoedigen om vaker te bellen en hun moeder het beste geschenk te geven dat ze op Moederdag kan krijgen. Een persoonlijk bezoek van haar zoon of dochter.
 

Mensen bij elkaar brengen

Natascha van Roode, Hoofd Marketingcommunicatie bij KLM: “Wij brengen mensen overal ter wereld bij elkaar en streven er altijd naar om onze klanten ervaringen te bieden die ze bijblijven. Dit initiatief brengt families dichter bij elkaar, zowel virtueel als persoonlijk.”
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.