Campagne Florence legt focus op verbondenheid zorgpersoneel

06-10-2020 (13:23) - Campagnes

Ouderenzorgorganisatie Florence heeft een nieuwe campagne gelanceerd waarin Florence-medewerkers een ode brengen aan elkaar en aan het vak. Doel van de campagne ‘Wij zijn ouderenzorg’ is nieuw personeel aan te trekken voor de ouderenzorgorganisatie.
 
De campagne is ontwikkeld door Café Society en Gardeners in samenwerking met Bruut Amsterdam. De boodschap is dat de medewerkers bij Florence een team vormen. Ze zijn er voor elkaar in goede- en slechte tijden, kennen elkaar door en door. In een videoserie lezen drie collega-duo’s een brief voor aan elkaar. Dicht op de huid gefilmd, krijgen we mee hoe bijvoorbeeld specialist ouderengeneeskunde Michèle haar waardering uit voor regieverpleegkundige Angelique. Het samen opzetten van de COVID-unit heeft hun band extra versterkt. Met testimonials op wijzijnouderenzorg.nl gaat de arbeidsmarktcampagne dieper in op de inhoud van het vak.
 
Florence vond het belangrijk om echte medewerkers in te zetten, vertelt directeur HR Bert Timmerman. ‘Wij zijn een optelsom van al hun eigenschappen. Juist zij laten zien wat je allemaal van jezelf kwijt kunt in de ouderenzorg. En hoe belangrijk het is om samen een team te vormen. Met het zien van deze campagne willen we bereiken dat medewerkers ongelofelijk trots zijn op het werk dat ze doen, maar vooral ook heel erg trots zijn op de collega’s waarmee ze het samen doen.’