Chuck Studios maakt wereldwijde campagne Miller Genuine Draft

05-10-2021 (12:22) - Campagnes

Chuck Studios, ‘s werelds eerste en enige food advertising specialist, heeft in samenwerking met BBDO Zagreb een campagne voor het Molson Coors biermerk Miller Genuine Draft gecreëerd. Het werk is geproduceerd voor wereldwijd gebruik met uitzondering van Noord-Amerika.

De campagne stelt de frisheid van Miller Genuine Draft centraal - een pils dat leunt op eeuwenoude brouwtradities. Het creatieve concept probeert deze karakteriserende frisheid te vangen en tegelijkertijd aan te geven hoe Miller Genuine Draft in het sociale leven van de consument past. Special effects supervisor Willem van Muijden bouwde hiervoor zijn "meest gecompliceerde zwaartekracht eliminerende constructie tot nu toe."
 

Chuck Studios

Chuck Studios is gevestigd Amsterdam met kantoren in Los Angeles, Moskou en Londen. Het werd in 2011 opgericht door managing director Ellen Gaedtgens en global creative director Olaf van Gerwen. De studio werkt met en voor onder andere PepsiCo, McDonald’s, Unilever en Heinz.

Olaf van Gerwen, die voor deze campagne dienst deed als regisseur en director of photography, vertelt: "Het helpt enorm als je het product waarmee je werkt zelf waardeert, en voor mij als Hollandse biersnob is Miller Genuine Draft de perfecte match, en bovendien écht een heerlijk biertje. Het idee van de campagne is schitterend in zijn eenvoud: we creëren een echte wereld, met dansende mensen in de ondergaande zon, en vangen de frisheid van het product in de prachtige transparante fles. Dit bier smeekt om een overdaad aan taste cues - en dat is precies wat we hebben gemaakt. En het is natuurlijk supercool dat zo’n gigantisch wereldmerk ons kiest voor zo’n klus."