Cloudfactory portretteert 7 digitale creatieven voor wereldwijde campagne adidas

02-03-2018 (09:37) - Campagnes

De Amsterdamse creative studio Cloudfactory en adidas lanceren vandaag een arbeidsmarktcampagne, die dezelfde boodschap – maar nu van binnenuit – uitdraagt als de grote consumentencampagne Here to Create, waarin adidas-sterren als Lionel Messi, Pharrell Williams, basketballer James Harden en David Beckham schitteren. 
 

De campagne, waarin 7 digitale talenten van adidas centraal staan, geeft een inspirerend beeld van de wereld van adidas (een wereld waarin werknemers op gezonde wijze beter willen worden in wat ze doen en willen presteren) om op die manier nieuw en nog beter digitaal creatief talent aan te trekken.
 

we have the power

In de hoofdfilm en 7 ‘iconische’ portretten is te zien hoe de werknemers hun toewijding en sportieve lessen toepassen in hun digitale denken en doen – en zo de filosofie van adidas leven: through sport, we have the power to change lives. Meer in het bijzonder verbeeldt Cloudfactory 7 kwaliteiten die leiden tot meer succes: moed, focus, visie, openheid, verbeelding, behendigheid en samenwerking.
 

manifest en 7 verhalen

Op de campagnesite kan de doelgroep het overkoepelende manifest en de 7 verhalen zien. Zo is het Craig, een ‘moedige’ senior CRM-specialist, gelukt om een 8 weken durend proces tot één dag in te korten, dankzij lessen die hij geleerd heeft van het Nieuw-Zeelandse rugbyteam All Blacks, die heilig geloven in de potentie van samenwerking. En gebruikt Amory de verbeelding, die hij op het basketbalveld gebruikt om tegenstanders te verrassen, als director of organic search om adidas op nieuwe, originele manieren in het digitale universum zichtbaar te maken. 
 

voldoening

‘Here to Create geeft potentiële werknemers een oprecht beeld van hoe het is om in het digitale hart van adidas, een wereldmerk might we add, te opereren’, zeggen Sandrine Huijgen en Jessica Kersten, creative partners van Cloudfactory. ‘Dit noemen wij storydoing. We vertellen geen verhaaltje, maar laten zien welke creatieve en “sportieve” skills adidas werknemers uit hun sport halen en hoe ze dit succesvol toepassen in hun dagelijkse werkzaamheden.’
 

digitale tool

Here to Create zal worden uitgerold via sociale kanalen als LinkedIn en Twitter, evenals adidas’ eigen kanalen. Daarnaast heeft Cloudfactory, samen met Superhero Cheesecake een digitale tool gecreëerd, waarmee adidas-werknemers de hoofdfilm kunnen personaliseren. Via de tool voegen de werknemers hun eigen foto en stem ‘I’m here to create’ toe.  Deze gepersonaliseerde film wordt verspreid via hun persoonlijke kanalen.
 
Bekijk de campagne hier.