Cloudfactory tekent voor campagne The Awakening

26-11-2015 (18:09) - Campagnes

Marlies Dekkers ziet haar film The Awakening als een 'visueel, feministisch manifest'. De film werd geregisseerd door Daniel Nogueira en schetst het verhaal van Adam en Eva. Eva neemt een hap uit de appel en vindt de kracht om haar zelfvertrouwen te laten groeien.
 

niet tegen mannen
‘Als wij onze krachten bundelen kunnen we stereotypes als “vrouwen hebben minder kracht, intelligentie en lef dan mannen” gezamenlijk tackelen’, zegt Marlies Dekkers. ‘Daarvoor moeten vrouwen wel vooruit denken en begrijpen dat gelijkheid niet afhangt van externe factoren. Vrouwen moeten hun gedachten zo trainen dat ze in zichzelf gaan geloven, waardoor we vol vertrouwen gaan voelen, denken en doen. Niet tegen, maar samen met mannen. Om uiteindelijk vooruit te komen, dat is waar The Awakening over moet gaan.’


geen merk te zien
Opvallend is dat in de film geen enkel design van het merk van Marlies Dekkers voorkomt. Een bewuste keuze, volgens Dekkers omdat het merk niet mag afleiden van de centrale boodschap, namelijk 'de kracht van vrouwelijk zelfvertrouwen’.
De lancering van The Awakening viel samen met de 50e verjaardag van Dekkers. Het Amsterdamse bureau Cloudfactory tekent voor de campagne van de film.