Coca-Cola lanceert zomercampagne

11-05-2018 (12:01) - Campagnes

Consumenten zijn steeds minder gericht op ‘hebben’ en steeds meer op ‘beleven’. Coca-Cola biedt mensen daarom deze zomer een kans op 'first experiences'. Het merk geeft tijdens deze zomercampagne ruim 600 ultieme ervaringen weg, van stuntvliegen tot een Route 66 roadtrip in de States. First time experiences is ook waar het om draait in de nieuwe zomer tv-commercial met Mr. Hadley.  
 
 
De zomercampagne is een vervolg op het thema ‘Break Free, with a Coke that’s sugarfree’, dat is ingezet met de tv-commercial met Mr. Hadley in de hoofdrol. De campagne loopt van 10 mei tot en met 31 augustus 2018. De actieverpakkingen van Coca-Cola, Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola light zijn voorzien van de vermelding ‘Ontdek de zomer & win’.
 
 

Please Recycle

Er is nog iets nieuws te zien op de Coca-Cola verpakkingen: op alle labels, blikjes en flessen staat voor het eerst de boodschap ‘I am 100 % recyclable’ en op de PET-doppen: ‘Please Recycle’. Daan Berendsen: “Door de komende maanden 160 miljoen verpakkingen te voorzien van deze boodschap die in lijn is met het eindshot van de tv-commercial, willen we consumenten stimuleren om bewust om te gaan met hun lege verpakkingen. Zo hopen we dat mensen die van onze producten genieten dat ook duurzaam doen: door alle verpakkingen te recyclen. Zo wordt iedereen na een lange stranddag op een leuke manier herinnerd om afval in de juiste bak weg te gooien. Hier kunnen dan weer nieuwe verpakkingen van gemaakt worden.”
 

credits

Ontwikkeling Scan a Coke platform: Noise
Media: Universal Media
Experimental Marketing en sampling: Chase
Social: Isobar
PR: Coopr