De Jeugd van Tegenwoordig stapt in Kia EV6 voor merkcampagne

De Jeugd van Tegenwoordig stapt in Kia EV6 voor merkcampagne

07-12-2021 (10:25) - Campagnes

Voor de nieuwe merkcampagne slaat Kia de handen ineen met ’s lands meest iconische taalvernieuwers: De Jeugd van Tegenwoordig. Pepijn (Faberyayo), Oliviér (Willie Wartaal) en Fred (Vjeze Fur) spelen de hoofdrol in de nieuwe online videoserie De Jeugd heeft de toekomst. De heren zijn daarnaast te zien in een futuristische OOH-campagne langs de A2 en A12 snelweg in Nederland, en in de dynamische social campagne. Kia biedt testrijders van de volledig elektrische Kia EV6 bovendien een bijzondere audiotour aan, waarin de hoofdrolspelers geïnteresseerden op karakteristieke wijze door de auto navigeren.
 
De campagne gaat deze week van start. Het creatieve concept, de video’s en audiotour zijn ontwikkeld door Towel. The Pool, onderdeel van Towel, voert de distributie uit.
 

Audiotour

Testrijders van de Kia EV6 kunnen bij iedere Kia-dealer in Nederland een door De Jeugd van Tegenwoordig ingesproken audiotour beluisteren. Pepijn, Oliviér en Fred belichten hierin op geheel eigen wijze de unieke karakteristieken van het kroonstuk van Kia, zodat EV6-testrijders goed geïnformeerd én geïnspireerd op pad kunnen gaan.
 
Fenna Oosterkamp, Content Specialist bij Kia: "We hebben voor de videoserie gekozen om samen met de Jeugd innoverende ‘changemakers’ in het breedste zin van het woord te bezoeken. Dit zijn mensen die vooruit denken en bezig zijn met een positieve verandering voor de toekomst. De volledig elektrische Kia EV6 sluit hier naadloos bij aan. De Kia EV6 is ons paradepaardje; een ijzersterk staaltje innovatie, kenmerkend als voortrekker op het gebied van elektrisch rijden. Onderweg maakt de kijker of luisteraar deel uit van de muziekgroep en leert deze ondertussen op bijzondere wijze de unieke karakteristieken van de Kia EV6 kennen."
 

Credits

Klant: Kia
Verantwoordelijk bij klant: Maaike Aarts, Fenna Oosterkamp
Bureau’s: Towel, The Pool, Havas Media
Client Director: Gérard Raaijmakers
Executive Producer: Geert Doek
Head of Production: Stephanie Broertjes
Senior Producer: Bram van Vugt
Creative Director: Jan-Paul van der Velden
Creatives: Melle Bloemer, Sebas van Marion, Stijn van Vliet
GFX: Teun Buursema, Koen Hesselink, Mario Signorini
Director: Stephan Miras
Creative Strategy: Suzanne Zonneveld
Media agency: The Pool, Havas Media
Verantwoordelijke The Pool: Angelo Croes, David Hoogendam