De Mannen van TABAC

28-04-2021 (17:13) - Campagnes

TABAC heeft Tom Coronel, Andy van der Meijde en Barend van Deelen (538) gestrikt als de nieuwe ambassadeurs van het mannencosmeticamerk. Gezamenlijk vertegenwoordigen zij de doelgroepen: voetbal, sport en lifestyle. Onder de noemer “De Mannen van TABAC” zijn de drie mannen dit hele jaar te zien in verschillende campagnevideo’s, als de terugkerende gezichten van het merk en (wanneer weer mogelijk) bezoeken zij ook offline-events met de TABAC-barbertruck. De jaarcampagne, die deze week van start gaat, is ontwikkeld door Towel. The Pool zorgt voor de online data-gedreven mediastrategie.
 
De samenwerking van Tom, Andy en Barend als De Mannen van TABAC is deze week van start gegaan met een eerste kick-offvideo. De video heeft een Reservoir Dogs-, Dumb & Dumber- en Top Gear-stijl. Komend jaar vervolgt de campagne met diverse video’s met verschillende verhaallijnen over de drie mannen, die de drie pijlers voetbal, sport en lifestyle raken. Het doel van de campagne is meer awareness van TABAC bij mannen en een groter bereik creëren op social media.
 
Keesjan Risch, Country Manager Benelux + UK bij TABAC: “We hebben samen met Towel en The Pool onze nieuwe jaarcampagne uitgedacht, waaruit “De Mannen van Tabac” zijn ontstaan. We zijn daarbij trots dat we Tom, Andy en Barend als onze nieuwe ambassadeurs mogen verwelkomen. Zij vertegenwoordigen met hun unieke persoonlijkheid gezamenlijk de drie pijlers voetbal, sport en lifestyle. In de video’s ontstaat ook een bijzondere chemie tussen de mannen, wat we graag willen uitstralen met ons merk. Het eerste resultaat van campagne, de kick-off, is nu gelanceerd. We kijken er naar uit om het komende jaar de campagne verder uit te rollen en straks ook op toffe events onze custom made barbertruck te presenteren.”
 
Geert Doek, Managing Director Towel en co-founder The Pool: “De campagne bestaat uit content die het hele jaar door ingezet wordt op de eigen kanalen van TABAC en op de kanalen van Tom, Andy en Barend. Maandelijks komen er nieuwe video’s die aansluiten op uiteenlopende thema’s als racen, voetbal, lifestyle. De campagne wordt vanuit dynamische creatie ingestoken, zodat we flexibel kunnen inspelen op het algoritme van de doelgroep.”
 
Bekijk de eerste video hier.


credits

Klant: TABAC (Mäurer &Wirtz)
Verantwoordelijk bij klant: Keesjan Risch
Bureau: Towel
Client Director: Gérard Raaijmakers
Executive Producer: Geert Doek (Towel)
Creatie: Sebas van Marion en Jan Paul van der Velden (Towel)
Online Marketing: Angelo Croes (The Pool)
Project Management: Timothy Kasri (Towel)