DEAR zet zich in voor digitale radiotransitie

10-10-2017 (11:18) - Campagnes

Het kan voorlopig nog niet tippen aan FM, maar DAB+ is wel aan een flinke opmars bezig. Omdat DAB+ wel de beoogde opvolger is van de analoge radio, wil Digital Radio Nederland de voordelen van de digitale service nog meer onder de aandacht brengen. Daar kwam DEAR om de hoek kijken.

 
Het bureau ontwikkelde een multimediale campagne om mensen bewust te maken van de voordelen van DAB+. DEAR zorgde er eerder met de introductiecampagne van DAB+ al voor dat het aantal luisteraars verdriedubbelde (naar 2 miljoen) en dat er ruim 719.000 nieuwe DAB+ radio’s werden verkocht. 
 
De nieuwe campagne is inmiddels te zien en te horen op tv en online en, uiteraard, ook via radio. 
 

credits

Bureau: DEAR Amsterdam
Strategie: Willem Nas
Creatie: Cheriette Lagrouw, Shaun Voogd, Marq Strooy & Robin Zuiderveld 
Productiemaatschappij: BlazHoffski
Regie: Jelle de Jonge
Verantwoordelijk bij klant: Jacqueline Bierhorst, Margot Gerritse, Menno Koningsberger, Jurre Bosman