DeLaMar lanceert nieuwe merkidentiteit en imagocampagne

DeLaMar lanceert nieuwe merkidentiteit en imagocampagne

02-09-2021 (11:26) - Campagnes

Het Amsterdamse theater DeLaMar lanceert deze week haar nieuwe uitgebreide ‘Ik kijk uit naar’ imagocampagne. De rebranding is ontwikkeld door reclamebureau KAPOOOW, waar onder andere de herpositionering van het theater, nieuwe huisstijl, brandguide, TVC, print en digital Out Of Home campagnes, advertenties, website en een interactieve landingspagina, tram activatie en het jubileummagazine onderdeel van zijn. Het theater wil hiermee het een breder publiek bereiken en laten weten: ‘we zijn weer open!’
 
Sophie Braam, Manager Marketing & Communicatie DeLaMar: “Nu we weer open zijn, willen we iedereen laten weten dat theater een mooie beleving is. Mensen ervaren DeLaMar nog te vaak als hoogdrempelig of ‘niks voor mij’. We willen juist dat DeLaMar een plek is waar alle Nederlanders zich welkom voelen. Het toegankelijke aanbod was er al en wordt de komende jaren alleen nog maar diverser. En nu is er dankzij KAPOOOW dus ook een omvangrijke en opvallende campagne die dat uitdraagt. Met als hoogtepunt onze nieuwe huisstijl, die onder andere te zien is op de gebrande tram die nu door Amsterdam rijdt. Met onze nieuwe ‘Ik kijk uit naar’-campagne willen we ook laten zien dat je intersectionele spectrum geen rol hoeft te spelen bij je voorkeur voor een voorstelling. Alleen je interesses doen ertoe.”
 
Remco Dongor, co-owner KAPOOOW: “Een aantal maanden gelden werden we door DeLaMar gevraagd om een nieuwe imagocampagnestrategie en de uitvoering hiervan te ontwikkelen. Door ons gedeelde visie op inclusief merkdenken hebben we maar weinig woorden nodig gehad, maar wel een resultaat behaald waar we allemaal erg trots op zijn. Waarbij we de doelgroep van DeLaMar onderdeel hebben gemaakt van de ‘Ik kijk uit naar’-campagne. Een van de pareltjes is de landingspagina ikkijkuitnaar.delamar.nl, waar je een voorstelling kunt vinden die je leuk vindt aan de hand van een quiz met Howard Komproe. Bij de ontwikkeling van de nieuwe merkidentiteit hebben we met een team gewerkt, waaronder Antoinette Hoes, dat goed paste bij de volledige doelgroep. Uit generatie X, Y en Z, maar ook, zoals gebruikelijk bij KAPOOOW, op basis van een intersectionele blik op de doelgroep.”
 

credits

Klant: DeLaMar
Verantwoordelijk bij klant: Sophie Braam, Andreas Fleischmann
Bureau: KAPOOOW
Strategie: Daniel van Breda, Remco Dongor, Antoinette Hoes
Creatie: Daniel van Breda, Remco Dongor
Regie: Daniel van Breda
Producer: Remco Dongor
Art director: Niels Raatjes
Fotografie: Bete van Meeuwen