Delivery expert DPD gaat net iets verder

15-05-2017 (11:55) - Campagnes

De komende 3 weken is DPD niet alleen op de weg te zien, maar ook ernaast. Dan hangt heel Nederland vol met een nieuwe campagne. Hierin laaat DPD zien dat ze als delivery experts net iets verder gaan. Met een dikke knipoog naar de concurrentie.

voordelen
Zo kan bijvoorbeeld de track & trace van de concurrenten met ‘de chauffeur is onderweg’ uiteraard niet op tegen de DPD predict service met ‘de chauffeur is op deze weg’. En laten wij ze klanten niet ‘uren wachten op je pakket’ maar kun je bij DPD altijd ‘je pakket verwachten binnen een uur.’ Deze en meer voordelen ga je de komende weken geregeld tegenkomen. Ook op de nationale radio. Want ze pakken met deze campagne groots uit. Zodat heel Nederland straks weet dat DPD niet simpelweg bezorgers zijn, maar pakketbezorg-experts.

te goed bewaard
Bram Verbogt, The Communication Company: "Op een aantal essentiële aspecten outperformt DPD de andere pakketdiensten. Dat is de basis van deze campagne."
Pieter Smits, Marketing Directeur DPD : "De innovatieve diensten van DPD zijn een (te) goed bewaard geheim in de Nederlandse markt en als challenger durven we in deze campagne best een knipoog naar onze concullega’s te maken”.

Na een eerste periode van 3 weken volgt een uitgebreide online en radiocampagne waarbij niet de concurrenten maar verzenders en ontvangers centraal zullen staan.

credits
Bureau: The Communication Company
Strategie: Cees Faes
Creatie: Hans van Mook, Roy Schellekens, Coert Buiting, Joeri van Oostwaard
Account: Bram Verbogt, Inge Verhelst
Klant: Pieter Smits, Astrid Hurkmans., Margot Verwegen, Manuela van Veldhuisen
Digital: The Fightclub
Media: Blue Field agency
Radio: Van de Laar Van Efferen Studio’s